ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

כך נשלחו ביצים מורעלות לשוק

ממצאי חקירה מעלים כי חלה התרופפות בפיקוח הווטרינרי על ענף הלול וביצים מורעלות עשו את דרכם לשווקים

רעל. ביצים בדרך לשיווק
רעל. ביצים בדרך לשיווק

לפי דו"ח חקירה שממצאיו נודעו בימים האחרונים נשלחו ביצים מורעלות לשיווק עקב פיקוח רופף.

בדו"ח שממצאיו דלפו לערוץ 2, נטען כי מכון התערובות "אמבר" סיפק מזון מורעל לתרנגולות שבסופו של דבר הגיע לביצים שנשלחו לשווקים.

מקור ההרעלה היה בחומר מסוג סלינימיצין המשמש במינונים נמוכים כתרופה לעופות, אך החומר הזה חולק וניתן לתרנגולות בכמויות עצומות וקטלניות בכמה ממושבי הגליל המערבי.

זמן מה לאחר שהחומר ניתן לתרנגולות, החלו אלו ליירר, כרבולותיהן השחירו והן החלו למות בזו אחר זו. בתוך מספר ימים מתו באחד המושבים לא פחות מ-1,600 תרנגולות וכך גם באחרים.

יש לציין שהחומר הרעיל אסור בתכלית לשימוש אצל תרנגולות המטילות ביצים זאת משום שהחומר הרעיל עשוי לחדור לביצים ברמה העשויה גם לפגוע בבני אדם.

אחד ממגדלי התרנגולות פנה למשרד החקלאות כדי לטפל בבעיה, אך כפי שעולה מדו"ח חקירה מיוחד שנערך, משרד החקלאות, התחמק בטיפול במשבר.

למרות בקשת מגדל התרנגולות, אף רופא ממשלתי לא הגיע למשק והמשרד התמהמה בהוצאת צו הכרזה על אזור נגוע ולא הוצא צו איסור על שיווק הביצים.

במקרה כזה, לפי ההסדרים היה על מגדל העופות לשווק את הביצים, אך אחד מהם גילה אחריות וסירב לשווק את הביצים והשמידם. אך במשק אחר, אף שהחלה גם בו תמותה בלול, הבעלים לא היה מודע לכך והוא הוציא את הביצים לשיווק.

משרד החקלאות דחה את ההאשמות וטען כי "רופא וטרינר של מועצת הלול כן ביקר מספר פעמים בלול הראשון, מתחילת האירוע ועד סיומו. הרופא הממשלתי הוא שאסר על שיווק הביצים מהיום הראשון לאירוע, ולראייה לא שווקה אף ביצה ממשק זה. באשר ללול השני - השיווק נעצר מרגע שאותרה בעיה".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד