י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

שימוע ל-10 החשודים בפרשת הקרקעות ע"י מפוני גוש קטיף

לאחר חקירה ארוכה, זומנו לשימוע לפני העמדתם לדין חברת "לי עמי" ושבעה ממפוני גוש קטיף, החשודים במעורבות בפרשת מכירת קרקעות על ידי המפונים בדרכי מרמה ובניגוד לחוק.

הונאת נדלן, צילום אילוסטרציה
הונאת נדלן, צילום אילוסטרציה



פרקליטות מחוז דרום (פלילי) הודיעה לעו"ד, לרחמים גבעתי, לחברת לי עמי בע"מ שבבעלותם, וכן לשבעה חשודים נוספים ממפוני גוש קטיף, כי נשקלת העמדתם לדין, בכפוף לשימוע, בעבירות שונות - כל אחד לפי חלקו, בפרשת מכירת הקרקעות על ידי המפונים, בדרכי מרמה, באופן שחותר תחת המטרה של הענקת הטבות ופיצויים למפונים עצמם.

בהתאם לכתב החשדות, לאחר פינוי גוש קטיף, קיבלו המפונים מהמדינה, במסגרת הסכם ההעתקה, זכות לקבל מגרשים מוזלים באשקלון ובבוסתן הגליל לצורך בניית בית מגורים. על המפונים נאסר למכור את הקרקע במשך חמש שנים.

על פי החשד, עו"ד רשף, רחמים גבעתי וחברת לי עמי רכשו את המגרשים מהמפונים והציגו מצג שווא, שמדובר בהסכמי הלוואה בלבד, כשהמפונים משתתפים בהונאה זו. במסגרת הקשר הפלילי, עו"ד, רחמים גבעתי וחברת לי עמי חתמו עם כל אחת ממשפחות המפונים על הסכמים כוזבים, לפיהם הם מעניקים למפונים הלוואות לצורך רכישת הקרקעות, כאשר בפועל, נמכרו המגרשים במרמה לחברת לי עמי, עוד בטרם קיבלו המפונים את המגרשים ממינהל מקרקעי ישראל. כמו כן, כך על פי החשד, חברת לי עמי שילמה למינהלת סל"ע בגין המגרשים, תוך שכל המעורבים מציגים מצג שווא, לפיו המפונים הם רוכשי הקרקע, ואילו חברת לי עמי הינה גורם מממן בלבד, שרק הלוותה כסף למפונים.

מכתבי החשדות עולה, כי בחלק מהמקרים, חברת לי עמי בנתה בתים על הקרקע שנרכשה, כאמור, שלא כדין וביתר המקרים- החלו בפעולות בניה בקרקע. במסגרת ההונאה, המפונים קיבלו על פי החשד במרמה מענקים שונים, כמי שמחזיקים ובונים בקרקע, בעוד בפועל לא היו זכאים לכך, כיון שכבר מכרו את הקרקע.

עוד על פי החשד, ערך עו"ד רשף הסכמים כוזבים עם חלק מהמפונים, אשר זיכו את המפונים בקבלת מענקים והטבות מהמדינה, תוך ביצוע עבירות של זיוף, קשירת קשר לפשע, עבירות לפי חוק מיסוי מקרקעין ועוד.

כתבי החשדות מייחסים לחשודים, כאמור כל אחד לפי חלקו, ביצוע עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף ושימוש במסמך מזויף בנסיבות מחמירות, עבירות לפי חוק מיסוי מקרקעין ועוד. בנוסף, מיוחסות לעו"ד רשף, לרחמים גבעתי ולחברה שבבעלותם עבירות של הלבנת הון ורישום כוזב במסמכי תאגיד. לכתבי החשדות צורפה בקשת חילוט, בהיקף של כ- 8 מליון ₪.
גוש קטיף נדלן שימוע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד