כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

הישג לליצמן: זמינות מכשירי ה-MRI תגדל

תקנות חדשות שאושרו בועדת הבריאות של הכנסת מאפשרות לניידות MRI לשהות יותר זמן במקומות הנדרשים

הישג לליצמן: זמינות מכשירי ה-MRI תגדל

הישג לשר הבריאות יעקב ליצמן: מהפכת הזמינות של מכשירי הMRI לא עוצרת והבוקר (ב) אישרה ועדת הבריאות של הכנסת פה אחד תקנות חדשות שהגיש משרד הבריאות והעומד בראשו ליצמן - לפיהן ניידות MRI הנודדות בין מוסדות רפואיים שונים ברחבי הארץ, על מנת להגביר את זמינות הבדיקות לאוכלוסייה, לא יהיו מוגבלות בפרק זמן שהייתן במקום מסוים, כפי שנהוג כיום. זאת על מנת לתגבר את השירות באזורים בהם אין מכשיר MRI קבוע.

כזכור, כבר ב2015 הכריז ליצמן על מהפכה בזמינות למכשירי MRI, לדבריו, "מי שממתין לMRI יותר משבועיים שיפנה אלי באופן אישי", ואכן תוך זמן קצר הוא הוכיח את עצמו בשטח ואלפי חולים נעזרו לראשונה במכשיר שהיה קריטי עבורם.

במסגרת התקנות אושר הבוקר כי בית החולים אסותא באשדוד יקבל בשנת 2017 מכשיר אחד של CT, מכשיר אחד של PET-CT ומכשיר MRI.

עם זאת, סירבו חברי הוועדה לאשר את בקשת משרד האוצר להגביל בזמן את התקנות. "זו בקשה מוזרה ואפילו לא אתית", אמר יו"ר הוועדה ח"כ אלי אלאלוף (כולנו), והוסיף: "צריך היה למצוא דרך יותר קלה לאפשר את הכנסת המכשירים החדשים לשימוש. אינני מבין מדוע משרד האוצר צריך להיות מעורב. צריך לאפשר לנזקקים לשירותים חשובים אלה לקבל אותם בדרך מהירה וקלה יותר".

לשאלת אלאלוף, השיב עו"ד רמי אבישר מהלשכה המשפטית במשרד הבריאות, כי כעת לא מאשר משרד הבריאות לבתי חולים פרטיים להציב מכשירי MRI, זאת בשל השאיפה להשלים קודם כל הצבת מכשירי MRI בכל בתי החולים הכלליים והציבוריים.

אבישר ציין כי עד שנת 2018 צפויה הפריסה להסתיים ולכלול 46 מכשירי MRI בכל רחבי הארץ. עו"ד אסתי שלי מהלשכה המשפטית במשרד הבריאות ציינה כי בתום השלמת הפריסה בבתי החולים הציבוריים, תתאפשר הוספה של מכשיר אחד בכל שנה בישראל, גם במקומות פרטיים.
MRI ליצמן בריאות בתי חולים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד