י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

מחיר נזקי השריפה: מיליארדי שקלים

האש בכרמל טרם כבתה, אבל במשרד האוצר כבר החלו להעריך את הנזקים הכלכליים •העלות למשק: מיליארדי שקלים • ומי יפצה על הנזקים העצומים לרכוש הפרטי?

השריפה בכרמל
השריפה בכרמל

השריפה עדיין משתוללת אך אחרי מספר ימים כבר ניתן לעמוד על שאלת המשמעות הכספית של השריפה הגדולה בתולדות המדינה. הנזקים בהערכה כללית נאמדים כעת במיליארדי שקלים אולם באוצר טרם חישבו במדויק את היקף הנזקים הישירים והעקיפים למשק.

ביום שישי הודיע האוצר שתקציבים מיוחדים יועברו לרשויות המקומיות כדי שיוכלו להתמודד עם הנזקים. "הוקם צוות של אגף התקציבים והחשב הכללי מקיים קו פתוח עם משרד הפנים לצורכי תקצוב מיידי של רשויות מקומיות הנדרשות לקלוט או לפנות מתיישבים. עדיין אין הערכה לגבי היקף הנזקים שגרמה השריפה" אמרו באוצר.

באוצר הובהר עם זאת כי הרכוש הציבורי הממשלתי מבוטח רובו ככולו על ידי חברת ענבל הממשלתית כך שבמקרה זה יש מקור למימון השיקום ככל שיידרש. לגבי רכוש ציבורי שאינו מבוטח אם יש כזה הודיע האוצר כי יפעל לסייע ככל שניתן לפי החלטת הממשלה.

פקידים באוצר אמרו כי ביום חמישי שוחח שר האוצר יובל שטייניץ עם ראש מועצת חוף הכרמל כרמל סלע ועם ראשי בית אורן ואמר להם כי הממשלה תסייע בשיקום היישוב.

ממדי הנזקים שגרמה השריפה לרכוש - הבתים, העסקים, המשקים החקלאיים ותשתיות הכבישים קווי החשמל הביוב והטלפון עדיין אינם ידועים.

בחישוב ההפסדים יש לכלול גם את אובדן ימי העבודה וכן ההכנסות לעסקים. אלפי עובדים מושבתים מאז שבוע שעבר והפיצויים נאמדים במיליוני שקלים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד