י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

תעלומה: לאן שוב נעלמו מהמדפים קורנפלקס אלופים וכריות?

ל-TheMarker נודע על מחסור בקורנפלקס אלופים וכריות ברשתות השיווק • בפעם הקודמת המחסור נבע מסלמונלה, אך ביוניליוור אומרים כי המחסור נובע מ"מיעוט ימי ייצור, ביקוש גבוה ונהלי פיקוח מחמירים"

צילום אילוסטרציה: סופי גורדון, פלאש 90
צילום אילוסטרציה: סופי גורדון, פלאש 90



שוב מחסור בדגני בוקר של חברת יוניליוור: ברשתות שיווק ברחבי הארץ שוב קיים מחסור כבד בדגני בוקר אלופים וכריות של יוניליוור, כך נודע ל-TheMarker. בבדיקה מול רשתות שיווק גדולות נמסר כי המחסור קיים כמעט בכל דגני הבוקר של החברה לסירוגין, ובעיקר במותגים המובילים של החברה - אלופים וכריות. בפעם הקודמת שנתגלה מחסור בדגני בוקר מבית יוניליוור התברר בדיעבד כי החברה מצאה חיידק מסוג סלמונלה במוצרים, אולם ביוניליוור טוענים כי זה לא המצב הפעם והסיבה למחסור היא, בין היתר, מיעוט בימי הייצור בתקופת החגים ונהלי פיקוח ובקרה מחמירים, המאטים את קצב הייצור.

ברשתות השיווק עמן שוחחנו טוענים שיוניליוור היא החברה היחידה עם מחסור בסדר גודל כזה במוצרי מזון יבשים, דוגמת דגני בוקר. לדבריהן, עדיין קיימים מחסורים של אחרי תקופת החגים במוצרים מסויימים של חברות שאינן יוניליוור, אך מדובר במוצרים מצוננים, בעלי חיי מדף קצרים דוגמת מוצרי חלב וסלטים ארוזים ואף בלחמים, ואילו יוניליוור היא היצרנית העיקרית עם מחסור במוצרים יבשים בעלי תוקף ארוך של כשנה. "יוניליוור היא החברה היחידה עם מחסור במוצרים יבשים דוגמת דגני בוקר", אמר בכיר ברשת מזון גדולה. וטען שלא מן הנמנע שיוניליוור יוצרת את המחסור במכוון "כדי ליצור ביקושים למוצר". בכל הנוגע לנהלי פיקוח ובקרה, נשאלת השאלה מדוע וכיצד הם הוחמרו - שכן יוניליוור טענה לאורך כל הדרך שנהלי הפיקוח והבקרה אצלה הם מהמחמירים ביותר והיא בודקת כל אצווה לפני שחרורה מהמפעל, אולם כעת, מספרים בחברה, הורחבו מאוד הניקיונות של קווי הייצור בשל שני הזיהומים הקודמים שהיו. ביוניליוור עדיין לא יודעים לטענתם מה הסיבה לשני הזיהומים האחרונים במפעל.

תחילת פרשיית הסלמונלה בדגני הבוקר שהסעירה את המדינה הייתה בסוף חודש יולי, אז נחשף באתר TheMarker שחברת יוניליוור עצרה את האספקה לחנויות של אלפי אריזות דגני בוקר עקב בעיה במוצרים, דבר שיצר מחסור בחנויות. ביוניליוור טענו אז כי מוצרים מזוהמים לא יצאו לחנויות, אבל בדיעבד התברר כי משטח מזוהם בסלמונלה יצא מהמפעל והגיע לבתי צרכנים. פחות משלושה חודשים לאחר מכן, לקראת סוף ספטמבר, היה אירוע סלמונלה נוסף בחברה, כאשר שוב נחשף שהחברה מצאה חיידק מסוג סלמונלה בקו הייצור של דגני הבוקר במפעל בערד. בכירים בענף המזון טענו אז כי זה חריג שבתוך פרק זמן קצר יש זיהום חוזר של סלמונלה בקו ייצור או אריזה של דגני בוקר - מוצר יבש שלא אמור להיות בו זיהום מסוג סלמונלה מלכתחילה.

מיוניליוור נמסר בתגובה: "קיימים חוסרים נקודתיים במספר מוצרי דגני בוקר של החברה, עקב מספר מצומצם של ימי ייצור בתקופת החגים, ביקושים גבוהים למוצרים ונהלי פיקוח ובקרת איכות מחמירים, המאטים את קצב הייצור".

קישורים:
מדד S&P 500 כבר קבע: טראמפ יזכה בנשיאות ארה''ב
ציון ממוצע 57: שיא נכשלים בבחינת עורכי הדין
הכינו את כרטיסי האשראי: דיוטי פרי שני ייפתח בנתב''ג
קורנפלקס כריות אלופים רשתות השיווק סלמונלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד