כ"ו אייר התשפ"ד
03.06.2024

מדינת חלם: הבית נשרף? אין הנחות בארנונה

הנזקים נאמדים במיליונים, אבל במדינת חלם יאלצו תושבי הבתים השרופים לשלם ארנונה • וגם: מי יקבל 'דמי חנוכה' בסך 2500 שח מתניהו?

בית אורן, היום שאחרי. צילום: בחדרי חרדים
בית אורן, היום שאחרי. צילום: בחדרי חרדים

ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה היום (ב) למנכ"ל האוצר חיים שני לתת באופן מיידי לכל משפחה שביתה נפגע 2,500 שקלים כדמי קיום זמניים. נתניהו הסביר כי בזמנים כאלה צריך לחשוב קצת מחוץ לקופסה, ולהימנע מהערמת קשיים בירוקרטיים.

עוד מתברר כי כי למרבה האבסורד – בעלי הבתים שנשרפו בכרמל ימשיכו לשלם ארנונה עבור בתיהם, כתוצאה מסעיף מסוים בחוק ההסדרים. הפיתרון: הסעיף יבוטל ככל הנראה בישיבתה הקרובה של ועדת הכספים, אבל עד אז הוא בתוקף.

ממדי הנזק הולכים ומתבהרים: פוליסת הביטוח של קיבוץ בית אורן למשל, מכסה עד 3 מליון דולר בלבד, כאשר עלות הנזקנים לקיבוץ עשויה לחצות את ה-17 מליון דולר.

ארגון מגדלי הפירות מסר כי נפגעו קרוב ל-200 דונם מטעי בננות השייכות ל'בית אורן', 30 דונם פירות טרופיים, וכמות גדולה של גידולי אבוקדו.

עוד נמסר ממשרד החקלאות, כי להערכתם אחד הנזקים המרכזיים לטווח הרחוק, הוא הנזק למרעה, כאשר שטחי מרעה עצומים הוכחדו ויקח זמן רב לשקמם.

בנוסף, מתפרסמות הערכות של עובדי קק"ל כי למרות שהנזק הכלכלי לחקלאות נאמד בעשרות מליונים, הנזק האקולוגי מוגדר כשואה אקולוגית של ממש, ויקח עשרות שנים להחזיר את המצב לקדמותו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד