כ"ו אייר התשפ"ד
03.06.2024

שנת המס מסתיימת • קבלו טיפים

רו"ח יוסי גסנר מפרט לגולשי 'בחדרי חרדים' כיצד להיערך לקראת סיום שנת המס 2010 • האם מותר להעביר הכנסות משנה לשנה, וכמה תשלמו על נכס מושכר?

כמה מותר להרוויח? דירה להשכרה
כמה מותר להרוויח? דירה להשכרה

שנת המס קרובה לסיומה. שוחחנו עם רו"ח יוסי גסנר כדי 'לגבש' רשימת טיפים ולעבור את התקופה על הצד הטוב ביותר מבחינת תשלומי המס.

גסנר ממליץ לשקול שינוי סוג התאגדות ומזכיר עובדה: חברה משלמת מס בשיעור של 24%, לעומת יחיד שמשלם 45% מס ועוד 16% ביטוח לאומי [בכפוף לרמת ההכנסה].

בנוסף, ניתן להקדים או לדחות הכנסות באופן חוקי. כלומר, להעביר הכנסה משנת מס אחת לשניה, כאשר בשנה בעלת רווחים נמוכים, מומלץ לרכז רווחים משנה בעלת רווח גבוה.

מותר גם לפרוס הכנסות, גם מתשלומי פיצויים או מהכנסה ממכירת נכס, כך שבפריסה לאורך זמן יהיה שיעור המס נמוך משמעותית.

לבעלי דירה להשכרה למגורים, ממליץ גסנר לחשב את אופציית המס המותאמת להם ביותר, כאשר עד לסכום של 4,680 שקלים קיים פטור גורף ממס, מעל לסכום זה קיימת האפשרות לשלם 10%. עד לסוף ינואר 2011, אפשרות נוספת - תשלום מס רגיל על הסכום העולה על 4,680, ואפשרות שלישית – תשלום מס על הריוח שנוצר (חישוב הכנסות מול הוצאות וכו').

יצויין, כי במשך השנה ניתן לשלם מס בשיעור של 10%, ובעת הגשת הדו"ח השנתי לחשב את שיטת התשלום הזולה ביותר.

בהשכרת נכס לעסק, יש לשים לב כי לצרכי מס הנכס מיוחס באופן אוטומטי לבעל השכר הגבוה מבין בני הזוג, וישנם מקרים בהם ניתן ליחס אותו לבן הזוג השני. לצרכי ביטוח לאומי הנכס אמור להיות מיוחס באופן אוטומטי לבעל השכר הנמוך או לשני בני הזוג.

בניירות ערך ניתן לקזז הפסדים כנגד רווחים לצורכי מס, מה שעשוי ליצור מצב בו מומלץ למכור ניירות במצב של הפסד בכדי לקזז כנגדם מתשלומי המס.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד