כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

אפריקה מגורים: מסירת 400 דירות הזניקה ההכנסות

הכנסותיה של החברה גדלו ל-459 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2016 והרווח הנקי הסתכם ל-41.9 מיליון שקל • מנכ"ל אפריקה מגורים: "החברה בוחנת מספר עסקות חדשות, תוך שהיא מקפידה על ניהול סיכונים המתחשב בשינוים הנובעים בעלויות הקרקע והביצוע"

צילום אילוסטרציה: הדס פרוש, פלאש 90
צילום אילוסטרציה: הדס פרוש, פלאש 90



אפריקה מגורים זרוע ייזום פרויקטי הנדל"ן בישראל של אפריקה שבמשבר פירסמה את דו"חותיה לרבעון השלישי של 2016 עם רווח נקי 41.9 מיליון שקל המיוחס לחברת האם בהשוואה ל-3.29 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2015. זאת בעקבות מסירה ואכלוס של 417 יחידות דיור אשר איפשרו לחברה להכיר בהכנסות והרווח.

הכנסותיה של החברה בגין עסקות בנייה ומקרקעין חוו גידול משמעותי הרבעון והסתכמו ב-459 מיליון שקל בהשוואה ל-44 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2015. למרות הגידול המשמעותי בשורת ההכנסות, אחוז הרווח הגולמי ממכירת דירות מגורים הסתכם ב-18% לעומת אחוז רווח של 41% ברבעון המקביל אשתקד.

על אף הגידול בהוצאות מכירה והקיטון באחוז הרווח מכל דירת מגורים, הרווח הגולמי של החברה הרבעון צמח ל-76 מיליון שקל בהשוואה ל-16 מיליון שקל ברבעון המקביל. הרווח התפעולי זינק ל-60 מיליון שקל לעומת 6 מיליון שקל ברבעון המקביל.

לאפריקה מגורים כיום 4,641 יחידות דיור הנכללות בפרויקטים שונים ובקופתה כיום 112.7 מיליון שקל לעומת 29.1 מיליון שקל בתקופה המקבילה. מלאי הקרקעות של החברה גדל ב-4.4% ל-1.137 מיליארד שקל. הנדל"ן להשקעה בהקמה צמח ב-28% ל-135.8 מיליון שהינם חלק ממצב הנכסים של החברה שהסתכמו ל-3.48 מיליארד שקל בתקופת הדו"ח, כ-1.6% יותר מהתקופה המקבילה.

סך התחייבותה השוטפות של החברה ירדו ב-8% ל-1.67 מיליארד שקל מתוכן 409 מיליון שקל לתאגידים בנקאים ובעלי אג"ח, ו-41 מיליון שקל לספקים וקבלנים. לצד זאת לחברה התחייבויות נוספות של 1.047 מיליארד שקל לטווח ארוך, מתוכן 418 מיליון שקל למחזיקי אגרות החוב ו-403.9 מיליון שקל לבנקים.

ההון המיוחס לבעלי המניות גדל ב-10% ל-764 מיליון שקל. תזרים המזומנים של החברה מפעילות שוטפת היה שלילי, כ-116 מיליון שקל לעומת תזרים שלילי של 38 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

החברה ציינה כי היא ממשיכה לשמור על יתרות נזילות גבוהות כאשר יש לה יתרות מזומנים, שווי מזומנים, ניירות ערך סחירים וניירות ערך בחשבונות ליווי של 646 מיליון שקל.

אורן הוד, מנכ"ל אפריקה ישראל מגורים: "אנו מסכמים רבעון נוסף בסימן צמיחה מואצת המציג רווחי שיא ברבעון ובתשעת החודשים הראשונים של השנה. להערכתנו, אחד הגורמים העיקריים להמשך העלייה במחירי הדירות הינו המחסור המשמעותי בקרקעות זמינות לפיתוח.

"תכנית מחיר למשתכן נותנת פתרון לבעלי זכאות הרוכשים דירה ראשונה אולם יוצרת מחסור בקרב פלח שוק גדול בהרבה. החברה בוחנת מספר עסקות חדשות, תוך שהיא מקפידה על ניהול סיכונים המתחשב בשינוים הנובעים בעלויות הקרקע והביצוע. במקביל נערכת החברה לפתיחתם של פרויקטים חדשים גדולים בחריש ובנתניה.

"כמו כן, פעילותנו בתחום ההתחדשות העירונית מתקדמת בצעדים משמעותיים והשבוע הרסנו בניין נוסף בגורדון 29 בגבעתיים. אנו נמשיך לשים דגש על ניהול אחראי ללא נקיטת סיכונים מיותרים, לצד שמירה על מאזן חזק ויתרות נזילות גבוהות, עדות מוחשית לעוצמה של החברה והמותג אפריקה ישראל מגורים".

קישורים:
'טראמפליישן': המונח החדש שמטלטל את שוק האג
טראמפ מפוצץ את הבועה? האג''ח הממשלתיות נופלות
אכזבה באוצר: פחות 10% דירות מושלמות ב-2016
אפריקה מגורים נדלן אפריקה ישראל יחידות דיור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד