י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

האם תופסק ההתעללות בגננות החרדיות?

מאות גננות העובדות ברשתות הגנים החרדיות, סובלות סבל מתמשך מהלנת שכר, פיטורין ושאר מרעין בישין • לא תאמינו מי כפה על רשת הגנים לשלם לגננות את המגיע להן

האם תופסק ההתעללות בגננות החרדיות?

קבוצת גננות שעבדו עשרות שנים ברשת הגנים של אגודת ישראל ומלינות על תנאים שערורייתיים, זכו לאחרונה לחיזוק מפתיע מצד היועצת המשפטית של משרד החינוך.

במכתב שנשלח על-ידי עו"ד מיכל חורין, מנהלת מחלקה בכירה בלשכת היועצת המשפטית, נכתב: "יובהר כי דיני העבודה החלים על כלל העובדים, לרבות עובדי מוסדות החינוך המוכר שאינו רשמי המצויים בבעלות פרטית – וההוראות הקבועות בדיני העבודה, לרבות פיצויי פיטורין, ימי עבודה ומנוחה וכיוצא באלה, חלים עליהם".

היועצת המשפטית ממליצה לגננות לפנות לייעוץ משפטי פרטי.

מכתב התגובה נשלח בעקבות כתב-אישום חריף אותו שלחה גננת ותיקה מרחובות למשרד החינוך, ובו העלתה טענות קשות כנגד הנהלת רשת הגנים.

במכתב, ביקשה הגננת את התערבותו של משרד החינוך בהסדרת תשלומי פיצויים של עשרות שנות עבודה, בעקבות התנערותה של רשת הגנים. עוד נטען במכתב, כי רשת הגנים החתימה בעבר את הגננות על מסמך לא חוקי המורה על הפחתת ותק.

עוד עולה מהמכתב, כי כל ניסיונות הגננות לקבוע פגישה עם מנכ"ל הרשת הנוכחי, יצחק רייך, עלו בתוהו.

מדובר במאבק ממושך, אותו מנהלות גננות ותיקות, שהקדישו את מיטב שנותיהן בחינוך ילדי ישראל – ודורשות כעת זכויות אלמנטאריות בסיסיות. הן טוענות, כי מכתבים רבים שהופנו לח"כים החרדיים, לא נענו, בשל מוראם מפני עסקני רשת הגנים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד