כ"ו אייר התשפ"ד
03.06.2024

מחיר הסופר-טנקר: 6 מיליון • החשבונית בדרך

חשבתם שמטוס הכיבוי האימתני נשלח בנדיבות לב בחסות הידידה האמריקאית? מסתבר שטעיתם • ארה"ב - היחידה שלא שלחה סיוע 'על חשבון הבית' • ועדת הכספים אישרה תשלום

הסופרנטקר
הסופרנטקר

שלב התודות לכל המדינות ששלחו לנו סיוע אווירי לכיבוי השריפה תם. ניצח עליו ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ששב וחזר על תודתו העמוקה לכל העושים במלאכה.

הבוקר (ד') בוועדת הכספים, הגענו אל השלב הפחות נעים: משלמים בקופה. מתברר, כי בעוד המדינות השונות שלחו לנו עזרה 'מכל הלב' ועל חשבונן, בדיוק כפי שמדינת ישראל נהגה לעשות בעבר כששלחה סיוע לאסונות שאירוע במדינות אחרות, ידידתנו האמריקנית אינה מוותרת על תשלום, טבין ותקילין.

הבוקר נאלצה ועדת הכספים של הכנסת לאשר העברה של לא פחות משישה מיליון ש"ח לטובת מימון הכיבוי האוירי בשריפת הכרמל, תשלום שיועבר אל מעבר לים, לידיה של ארה"ב.

נציג האוצר, אורי גבע, אמר כי הסכום הוא בעבור ההתקשרות עם החברה שהביאה את מטוס ה'סופרטנקר' לארץ.

לשאלת יו"ר הועדה ח"כ משה גפני כמה יעלו שאר המטוסים והמסוקים שהגיעו מהעולם, השיב נציג האוצר כי "שאר המטוסים הם על חשבון המדינות המסייעות".

גפני ביקש לדעת מדוע הסכום הוא כה גבוה. "בעבור יומיים של עבודה הם דורשים שישה מיליון ש"ח?".

נציג האוצר השיב כי הסכום הסופי לא יעמוד על שישה מיליון - והעודף יוחזר לקופת המדינה. "אנחנו צריכים לסגור את ההתקשרות איתם, תכננו שהמטוס יעבוד בפועל ארבעה ימים ולכן נערכנו לעלות של שישה מיליון ש"ח. בפועל העלות תהיה פחות, מאחר והוא פעל רק יומיים. העלויות שלנו הן כולל הטיסות שלו הלוך וחזור".

ובחלל נותרה השאלה הגדולה: ככה מתנהגים לידידים? לאובמה, הפתרונים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד