י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

פרופ' קנדל: הציבור לא מבין מה קורה לפנסיה שלו

במהלך נאומו בוועידת הביטוח הפנסיוני, פרס ראש המועצה הלאומית לכלכלה את מגוון הבעיות הקיימות כיום בתיקי הפנסיה - והציע שורה של שינויים

פרופ' קנדל: הציבור לא מבין מה קורה לפנסיה שלו

פרופסור יוג'ין קנדל – ראש המועצה הלאומית לכלכלה, נשא היום (ה) דברים חריפים בכנס השלישי לחסכון פנסיוני שעל ידי 'מגדל' ו'כלכליסט'.

קנדל, שליוה את דבריו במצגת, הבהיר כי בראש ובראשונה הציבור פשוט אינו יודע מה קורה עם כספי הפנסיה שלו, וכך למרות שמעורבות הציבור בהחלטות הנוגעות לפנסיה גדלה באופן תיאורטי – באופן מעשי כמעט ואין מי שיודע מה באמת קורה עם העוגן הכלכלי לעת זקנה.

על פי סקר המועצה לצרכנות שהציג קנדל, 35% מהציבור ענה 'לא' לשאלה האם הוא יודע איזה חברה מנהלת כיום את כספי הפנסיה שלו, 67% ענו תשובה דומה לשאלה האם היה מעורב בבחירת תוכנית הפנסיה, 70% מהציבור לא מעודכנים בגובה דמי הפנסיה שהם משלמים, ול-74% אין מושג כמה יקבלו בפנסיה.

לדבריו, על המדינה להוביל מהלך שיפעל בכמה כיוונים, ובעיקר חינוך מגיל צעיר לחסכון פנסיוני, ובמקביל יותר מעורבות אישית והבנה בניהול התיק.

נושא נוסף שהעלה פרופ' קנדל לדיון הוא דמי הניהול עבור תיק הפנסיה. לדבריו, נוצר מעגל שלילי של השקעות קצרות טווח שמסמאות את עיני המשקיעים שנגררים אליהם, מה שמעודד את מנהלי התיקים לדחוף אותם הלאה להשקעות כאלה, מה גם שבהם דמי הניהול הם הגדולים ביותר. הפתרון, לדבריו, טמון הן בחינוך הציבור לגבי איכות השקעה, והן בקביעת דמי ניהול לפי פרמטרים שונים מהמקובל כיום.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד