ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

אם צעירה לשלושה נפטרה מסרטן צוואר הרחם עקב רשלנות חמורה

סרטן צוואר הרחם ניתן לאבחון מוקדם בבדיקה פשוטה, אלא שלא אחת, בדיקה פשוטה זו אינה מבוצעת על ידי קופות החולים השונות וכשהמחלה מתגלית כבר מאוחר • עו"ד אורנה ינובסקי: "לא אחת מתעלמים הרופאים מחובתם לביצוע בדיקות משטח הפאפ. במקרים אחרים הרופאים אפילו אינם מיידעים את המטופלות על ההמלצה להיבדק, חרף קיומו של נוהל ברור של משרד הבריאות"

שלושה יתומים בגלל רשלנות
שלושה יתומים בגלל רשלנות

בדיקות הסקר המומלצות הוכחו לא אחת כמצילות חיים. למרות היותן של בדיקות הסקר זמינות, מתרשלים לעיתים הרופאים בביצוען וכתוצאה מכך מטופלות וביניהן נשים צעירות רבות עלולות לחלות בסרטן הרחם, לעבור טיפולים קשים מאוד ולעיתים ולמרבה הצער מקרים אלה עלולים להסתיים אף במותה המוקדם והמיותר של המטופלת.

כך אירע גם לצעירה ממרכז הארץ שחלתה בסרטן צוואר הרחם, שלא אובחן בזמן בשל רשלנות רפואית לכאורה. לאחר פטירתה של האישה שהייתה רק בת 32, נותרו אחריה בעל ו-3 ילדים יתומים. ילדיה ובעלה הגישו תביעה נגד קופות החולים והרופאים שהתרשלו באבחון המחלה הקשה, חרף "נורות האזהרה" שהבהבו בחוזקה.

מכתב התביעה שהוגש על ידי עו"ד אורנה ינובסקי ממשרד 'ינובסקי-לינר' המתמחה בתביעות רשלנות רפואית, עולה כי חרף הסימנים הרבים ופניותיה של החולה לרופא שבקופת החולים, לא ביצע הרופא את בדיקת הפאפ שיכולה הייתה לגלות את הגידול האלים שהשתולל בגופה של הצעירה.

בכתב התביעה נטען כי: "הנתבעות בחרו -ברשלנות רבתי במקרה הטוב- שלא להפנות את המנוחה לבדיקות הנדרשות, ולהתעלם מהתסמינים המחשידים אשר הופיעו אצלה לאורך זמן, ובכך כשלו באבחון הגידול הממאיר בצוואר הרחם מבעוד מועד, והביאו למותה של המנוחה בדמי ימיה ובטרם עת, כאשר היא מותירה אחריה בעל ו-3 ילדים קטנים יתומים מאם".

"ויובהר האגודה למלחמה בסרטן קובעת כי בדיקה שגרתית של צוואר הרחם אחת לשלוש שנים היא הדרך הטובה ביותר לאבחן שינויים ברקמת צוואר הרחם. חשוב להדגיש כי גילוי מוקדם וטיפול בזמן מסוגלים למנוע התפתחות גידול סרטני באזור זה. הבדיקה התקופתית הביאה להפחתה משמעותית במספר החולות בסרטן צוואר הרחם בעולם". כך צוין בכתב התביעה.

מנתוני האגודה למלחמה בסרטן עולה גם כי מדי שנה בשנה מתות 270,000 נשים מסרטן צוואר הרחם - 85% מהן במדינות מתפתחות (באפריקה, בדרום אמריקה ובחלקים מאסיה), שם הנגישות לבדיקות גילוי מוקדם נמוכה.

סרטן צוואר הרחם היה אחד מסוגי הסרטן הקטלניים בקרב נשים גם במדינות מפותחות, אך שכיחותו ירדה באופן משמעותי עם כניסתן של בדיקות לגילוי מוקדם של צוואר הרחם - בדיקות הפאפ.
בישראל מאובחנים בכל שנה 200 מקרים חדשים של סרטן צוואר הרחם.

הגורם העיקרי למחלת סרטן צוואר הרחם הינו וירוס המכונה פפילומה (HPV). חשוב לציין כי התאים הנגועים הופכים לסרטניים באופן מדורג, שכן בתחילה הינם קדם סרטניים, ולפיכך קיימת חשיבות רבה לאבחון מוקדם של סרטן צוואר הרחם. ככל שהמחלה תאובחן בשלב מוקדם יותר, כך הסיכוי להחלים ממנה גבוה יותר. אבחון המחלה נעשה על ידי בדיקה יעילה ופשוטה של משטח צוואר הרחם.

אולם, למרות יעילות הבדיקה הפשוטה, לא אחת נתקלים חולים בתחלואה חרף האזהרות המוקדמות וזאת בשל רשלנות רפואית.

עו"ד אורנה ינובסקי ממשרד ינובסקי – לינר מוסיפה כי בנוסף לאי ביצוע הבדיקות, לעיתים כאשר בדיקות אלה מבוצעות בכל זאת, מדובר בפענוח שגוי של דגימות שנלקחו באמצעות ביופסיה או באי התייחסות מספקת של הרופא לממצאים שאינם חד משמעיים או מעורפלים והתעלמות מהם. בכל אחת מהדוגמאות הללו המדובר ברשלנות רפואית לכאורית, שבגינה עלול להגרם איחור באבחון סרטן צוואר הרחם. איחור זה יכול לפגוע משמעותית בסיכויי ההחלמה של החולה, ואף לעלות לה בחייה.

משרד ינובסקי – לינר מתמחים בייצוג בתביעות ביטוח לרבות ביטוח סיעודי, רשלנות רפואית ונזיקין ובעלי ניסיון רב בייצוג מבוטחים אשר נדחו על ידי חברות הביטוח, לרבות בביטוח סיעודי. עו"ד ינובסקי ולינר אף מנהלים את פורום זכויות רפואיות, ביטוח, נזיקין ורשלנות רפואית.

לאתר משרד עורכי הדין 'ינובסקי- לינר' לחצו פה>>

קישורים:
חברת הביטוח הפקירה את האלמנה
חברת הביטוח לצעיר שלקה בהתקף לב:
המדריך להגשת תביעת רשלנות רפואית בלידה
משרד עו''ד ינובסקי – לינר סרטן צוואר החרם תביעת רשלנות קופת חולים רשלנות רפואית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד