ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

"יש לבטל את השתתפות העצמית בתרופות"

ההסתדרות הרפואית דורשת ממשרד הבריאות ומסגן השר יעקב ליצמן, לבטל את ההשתתפות העצמית בתרופות: מחסום המונע שימוש כלשהו בשירותים הבסיסיים

"יש לבטל את השתתפות העצמית בתרופות"

ההסתדרות הרפואית דורשת ממשרד הבריאות ומסגן שר הבריאות יעקב ליצמן לממש את הבטחתו ולהפחית את ההשתתפויות העצמיות ברכישת תרופות ובביקורי רופא.

בסוף החודש שעבר בכנס של משרד הבריאות אף נקב ליצמן בפרק זמן של חודש וחצי, שבו יציג את תוכניתו להפחתת ההשתתפויות העצמיות, לכל האוכלוסייה.

במכתב ששלחה מזכ"לית ההסתדרות הרפואית, עו"ד לאה ופנר, למנכ"ל משרד הבריאות, ד"ר רוני גמזו מבקשת ופנר כי יתחיל התהליך לביטול תשלומי ההשתתפות העצמית למבוטחי קופות החולים.

במכתב נאמר כי תשלומי ההשתתפויות העצמיות חדלו בפועל מלשמש כלי ריסון לצרכי מניעותו של 'שימוש יתר' בשירותי הבריאות והפכו להיות מחסום המונע שימוש כלשהו בשירותים הבסיסיים של מערכת הבריאות בפני חלק גדול מהציבור".

הבקשה באה לאחר הצהרת כוונות בנושא מפי סגן השר ולאחר שסקרים גילו כי כעשירית מהציבור בישראל נאלצים לוותר על תרופות ועל ביקור אצל רופא בשל העלות הכספית הכרוכה בכך.

ההשתתפות העצמית בתרופות שבסל היא כ-15 שקל עבור תרופה שעלותה עד 150 שקל ומעל לסכום זה, ההשתתפות העצמית היא בגובה 10% ממחיר התרופה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד