כ"א אייר התשפ"ד
29.05.2024

הגר"א אברג'יל: "הרב אמנון דרשן, לא פוסק"

הגר"א אברג'יל, שהרב אמנון יצחק הציע "קח ותעטוף אותו ביחד עם ציון גולן ושים אותם בתוך פתק בכותל" - מגיב: "צירך לקרב הזמרים. הוא לא בן תורה. אי-אפשר רק להשמיץ" • ראיון

הרב אמנון יצחק. צילום ארכיון
הרב אמנון יצחק. צילום ארכיון



דבריו של הרב אמנון יצחק, במהלך הרצאתו בבית שמש, נגד הגאון רבי אליהו אברג'יל - "תקח את הרב ואת ציון גולן תעטוף אותם ותשים פתק בכותל" - שנחשפו לראשונה באתר 'בחדרי חרדים' - מעוררים סערה גדולה.

הרב אמנון: "תעטוף את הרב אברג'ל יחד עם ציון גולן ושים אותם כפתק בכותל"

הגר"א אברג'יל, דמות רבנית ידועה, נושא בשלל תארים המכבדים את בעליהם: אב"ד בערים ירושלים ובאר שבע, רב שכונת בקעה בדרום ירושלים, ומחבר שו"ת דברות אליהו.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים', מגיב הרב אברג'יל לראשונה לדברים, וחוזר בשנית על ההיתר שנתן לשמוע זמרים, גם כאלה שאינם נוהגים על פי הכללים שמפרסם הרב אמנון יצחק.

הרב התעניין בתחילת השיחה, כיצד התבטא הרב אמנון יצחק, ומששמע את הדברים הגיב: "אני לא מכיר אותו. בא אדם ושאל אותי על זמר מסוים, אמרתי לו: יש לך מכתב של הגר"ע יוסף. המכתב מדבר בעד עצמו. אני לא מכיר מי זה אמנון יצחק. לא יודע מיהו. במילה אחת הוא לא ראוי לתגובה".

הרב מתייחס גם לפסיקה שפורסמה באתר 'בחדרי חרדים', בשם הגר"ע יוסף, לפיה מותר לשמוע זמרים שאינם שומרי תורה ומצוות: "אם הרב עובדיה, שהוא נחשב למספר אחד אצל הספרדים, כותב על זמר מסוים שהיה רחוק מאוד מהדת, איך צריך לנהוג בו ואיך להתנהג אליו, המכתב הזה צריך ללמד כל אחד ואחד איך להתנהג כלפיי האנשים. ואם הוא לא יודע - אז יש לו בעיה.

"הוא לא בן תורה בכלל, הוא מחזיר אנשים בתשובה, זה דבר טוב. הכוזרי אומר: 'מחשבתו רצויה, מעשיו אינם רצויים'. הוא לא פוסק הלכה. הוא דרשן. הוא לא בתחום הפסיקה והוא לא שייך לזה".

"יש מכתב של הגר"ע, לא צריך יותר מזה"

בהתייחס לזמרים ולתעשיית המוסיקה, אומר הרב: "זאת אחת הבעיות הקשות. אם רוצים להוכיח אז צריך לדעת איך להוכיח, ומי זה המוכיח. לא מוכיחים בדרכים האלו. להשמיץ ולהשמיץ. מה שכתב הגר"ע זה הפסק הלכה. לקחת את הפסק ולאמץ אותו להלכה למעשה".

במהלך השיחה סיפר הרב אברגיל על זמר שהיה רחוק מהדת, והוזמן באחד מן הימים להכנסת ספר תורה שהתקיימה בשכונה. הגר"ע הגיע להשתתף ובניגוד לתכנון הוא ישב שעה שלימה לשמוע את הזמר ולאחר מכן אף לחץ את ידו.

"יש מכתב של הגר"ע, לא צריך יותר מזה", מסכם הרב בצורה נחרצת ומוסיף: "גם הרב מאזוז חתום על המכתב הזה".

בהתייחס לדבריו של הרב אמנון יצחק, על כך שיש להטמין את הרב אברג'יל בין אבני הכותל, אמר לנו הרב: "בכותל זה מצווה. זה המקום הכי טוב. דדי צוקר יגיד אותו דבר, מה זה מעניין אותי. זה לא קנה מידה. לא מדובר בתלמיד חכם, פוסק הוא לא, שמעתי עליו שהוא דרשן לא יותר מזה".

את תגובת הרב אמנון יצחק, לא הצלחנו לקבל, זאת לאור בקשתו הבלתי מקובלת של עורך דינו, לקבל את הידיעה במלואה, טרם פרסומה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 113 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד