כ"ג אייר התשפ"ד
31.05.2024

ה'תרמית' היותר גדולה של 'ידיעות אחרונות'

ה'טפיל', עקיבא נוביק, מספק את רצון אדוניו, ומנפיק תרמית אמיתית • ולא ברור למה סיעת ש"ס על 11 מנדטיה, מתרפסת בפני המלעיגים כשמדובר בהפרת הסכם בוטה • טורו של נחשוני

בית ידיעות אחרונות. צילום ארכיון
בית ידיעות אחרונות. צילום ארכיון



מי אחראי על הגיור הצבאי?

מישהו כאן יכול להסביר לנו מה זו ההתרפסות הזו? מה מביא מפלגה גדולה ומכובדת, בת 11 מנדטים להידחק אל פינת המתנצלים, ואת שר הדתות יעקב מרגי להכריז היום מעל כל במה בשמה של שס כי היא, בעצם, כלל אינה מתנגדת לגיור הצבאי, אלא רק נאבקת על...מעמדה של הרבנות הראשית.

האם גם שר הבריאות היה נוהג באותה 'אדיבות' אם צה"ל היה מחליט לקלוט לשורותיו את כל העולים שגם ההסמכה הרפואית שלהם מוטלת בספק, ולא רק זהותם היהודית, והיה מאשר אותם כרופאים בלי מבחנים של המשרד שלו?

האם גם נשיאת בית המשפט העליון היתה מצהירה שהיא נותנת אמון מלא בבתי המשפט של צה"ל ומוותרת על הזכות המוקנית לה לדון בערעורים על פסקי הדין שניתנו על ידי נושאי המדים?

מדוע רק מנשיא בית הדין הרבני העליון רוצים לשלול בחוק את הזכות לומר את המילה האחרונה בענייני גיור שהם מסמכותו , גם אם הגיור הוא צבאי, ולא מנסים לעשות אותו דבר ליועץ המשפטי לממשלה המכריע בעניינים של הפרקליט הצבאי הראשי, או אפילו ל...רשות השניה הקובעת בעניינים של גלי צה"ל?

נכון, נשיא מועצת חכמי התורה הגר"ע יוסף, 'נתפס' כמי שאמר בשנת 76 כי הוא אינו מתנגד לגיור חיילים בבית הדין של הרבנות הצבאית. מי שישב אז בבתי הדין, אינו מי שיושב היום, והרב הראשי דאז , תא"ל הרב גד נבון, לא עשה שום צעד, לא בענייני גיור ולא בנושאים הלכתיים אחרים כמו התרת עגונות למשל , בלא לקבל את אישורו והסכמתו של הראשון לציון הגר"ע יוסף.

היום, לא רק שעורכי הגיור בצה"ל אינם מוסמכים לכך, ולא התמקצעו מעולם בנבכי הסוגיות ההלכתיות הסבוכות בנושא רגיש זה, אלא שהמערכת כולה, אינה בידי הרבנות הראשית כלל, אלא בידי חיל החינוך, ואכ"א שהיא כפופה לו. מרותם על מקבלי ההחלטות ההלכתיות בענייני גירות היא מהדברים הנשמרים ביותר וגם מהמסוכנים ביותר בצה"ל.

אם אכן תערך היום ההצבעה על חוק הגיור הצבאי בכנסת, אין עוד שערוריה גדולה מזו. כשמדובר בהרמת יד ממש בתורת ישראל על ידי נבחרי ציבור, אין שום מקום להרגיע את התקשורת בהסברים שאין לנו דבר נגד הגיור הצבאי, ואת ציבור יראי השם כי לא מדובר בהרמת יד אלא ב...לחיצת על כפתור ההצבעה ורק בהצבעה 'טרומית בלבד.

עצימת העיניים מול צעדה האופוזיציוני של 'ישראל ביתנו' המעלה את הצעת החוק בכנסת לפני אישור בועדת השרים לחקיקה, היא איבוד כל רסן. מפלגה אחרת שהיתה נוהגת כך היתה מושלכת מהקואליציה. זו הפרת משמעת קואליציונית בוטה שבהעדר תגובה של ראש הממשלה נתניהו הוא שותף לה. זו גם הפרת משמעת צבאית, שהרי מדובר בגיור צבאי וברבנות צבאית הכפופה על פי החוק, לרבנות הראשית. אבל בעיקר זו הפרת משמעת יהודית ותורתית חמורה שלנציגים חרדים אסור להבליג מולה ולספר לנו שהגשם מתחילת השבוע ממשיך לרדת ואלו אינן יריקות כלל.

קרון נוסף ברכבת הארוכה של ההסתה

אין לנו טענות כלפי 'משחיר הפנים' עקיבא נוביק שמגיח הבוקר שוב מ'המחתרת' שהוא נעלם אליה מפעם לפעם, ומרצה את מעסיקיו ב'ידיעות אחרונות' בכותרת שחוקה נוספת. תתעניינו עליו אצל מי שאמורים היו להיות חבריו, בתקופה שבה שירת בתפקיד זוטר ב'גלי צה"ל', ולא היו, ואז תבינו הכל.

אף אחד מהם, אגב, לא היה אברך ב"כוילל שאינו קיים כלל", בחור בישיבה ש"אף אחד מתלמידיה אינו עסוק באמת בלימוד" וגם לא נמנה על ה'טאליבן הברסלבאי' של רעולי הפנים, שגם עליהם רק הוא מצא לנכון לדווח בעתונו.

הסערה החדשה • 'ידיעות' פשט על עשרות כוללים, וקובע: מרמים

מי שנתקל היום בידיעה ה'סנסציונית' של נוביק על "תרמית הישיבות' ה'גדולה' ש'ידיעות אחרונות' בחר למקם אותה בראש הכותרות שלו, ומקווה שהיא תצליח לספק את ליטרת הבשר היומית של ה'קניבלים' אוכלי האדם, התאבים דוקא לבשר האנין של החרדים, יישאר היום רעב. הוא יתאכזב לגלות שהיא מתהפכת כ'בומרנג' כלפי כותביה, והיא היא בעצם ה'תרמית' האמיתית.

אם יש 100 אלף קוראים פתאים ששילמו היום עבור העיתון 5 שקלים, למרות שיכלו לקבל עיתון טוב ואמין יותר חינם, הם יגלו שהפעם הם נפלו גם קורבן לתרגיל 'עוקץ' שאינו כולל רק הונאת דברים.

בשום מקום בידיעה עצמה לא נכתב שה'כוללים' של 'קהל עדת ירושלים - המתמידים' בשלל שמותיהם, המופיעים בכתבה, הם אלו העומדים במרכזה של החקירה המשטרתית שכבר דווחה לפני יותר משלושה שבועות בכל כלי התקשורת האפשריים ו'נמרחה' בהם בכל צורה.

אין ולו אחד מתוך הציבור החרדי שלא גינה כבר אז את מעשי הנוכלות, וגדולי הפוסקים והרבנים הצמידו למי שאחראי להם את הכינוי הבזוי - 'רודף'.

אבל את המעשה הנלוז של נוביק ב'ידיעות אחרונות', שנועד להשחיר את ה'כוללים' כולם לקראת המועד שבו עומד לפוג הסיכוי האחרון לתקן את 'חוק האברכים' לפני שיתבטל, איש לא מגנה.

אם אין 'כוללים' והכל מעשה רמיה ונוכלות, כפי שרוצה לטעון 'ידיעות אחרונות', אזי גם מספרם של דחויי השירות ש'תורתם אומנותם' אמור לרדת פלאים. כל מה שנאמר לציבור על אודות גידול מבעית במספרם של לומדי התורה בישראל הוא, אם כן, שקרי שכן הוא מבוסס על הדיווחים המנופחים של מספר האברכים שדווחו למשרד החינוך, ושנוביק 'עלה' על כזביהם רק היום...

אם אין 'כוללים', אזי גם הטענה המלווה אותנו יום יום בדרכנו לעבודה, כי החרדים אינם ב'מעגל העבודה' מצוצה מן האצבע. איפה הם אם לא לומדים ולא עובדים, במועדוני הביליארד? משחקים שש בש ומגלגלים שרשראות במסעדות הפועלים?

נוביק הוא עוד סתם 'טפיל' שאנחנו כבר מזמן מחוסנים מפניו.

אבל דוקא מי שמגיב בידיעה ל'האשמותיו' הכוללניות, תרתי משמע, תחת התואר היומרני של 'ראש איגוד הישיבות' הצליח להרגיז אותנו אחרי שקראנו את הכתבה.זה בסדר שכמו הגרי"ש אלישיב גם הוא הקטן מגנה את ה"אנשים ששיקרו" בכל פה. בודאי שבקשתו המתגוננת "נא לא להשחיר ציבור שלם בגלל חשודים בודדים" מתקבלת, אם לא על ידי 'ידיעות אחרונות', לפחות על דעתנו.

אם היה שם כאן נקודה לא היינו עוסקים בו. אבל הוא לא שם וממשיך וטוען כלפי משרד החינוך כך: "האם באוניברסיטאות עושים בדיקות לגבי מספר התלמידים? האם מפקח בבית ספר בתל אביב סופר את מספר התלמידים? זו בדיקה ייחודית ולא הוגנת לציבור החרדי".

ואנחנו אומרים לכם שהבקורת היא הוגנת. אין לנו מה להסתיר. אבל נוביק אינו מוסמך לערוך ביקורת בשם משרד החינוך וכשהוא נשלח על ידי 'ידיעות אחרונות' לבצע אותה, היא הופכת לקרון נוסף ברכבת הארוכה העושה דרכה על מסלול ההסתה נגד הציבור החרדי.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד