י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

המשק הישראלי עבר לעודף נכסים מול חו"ל

נתוני בנק ישראל: גידול של למעלה מ-11 מיליארד דולר בנכסי המשק בחו"ל - גידול של 10 מיליארד דולר גם בנכסי חו"ל המוחזקים בארץ

המשק הישראלי עבר לעודף נכסים מול חו"ל

בנק ישראל הנפיק בימים האחרונים דו"ח המסכם את מצב המשק הישראלי מול חו"ל, כאשר הבשורה המרכזית היא: במהלך הרבעון השלישי של 2010 ירד עודף ההתחייבויות נטו של המשק הישראלי מול חו"ל ב-1.2 מיליארד דולר, ועבר לעודף נכסים של כ-400 מיליון דולר.

נכסי המשק הישראלי הקיימים בחו"ל גדלו ברבעון השלישי בכ-11.2 מליארד דולר לסך של 235 מליארד דולר, גידול זה מושפע משלושה גורמים, היחלשות הדולר, עליית מחירי הנכסים בחו"ל וגידול בהשקעות הישראלים בחו"ל.

שינוי משמעותי חל בהרכב ההשקעות הישראליות בחו"ל, כאשר רוב ההשקעות הן באפיק של מניות והשקעות ישירות, ופחות השקעות באשראי ובפיקדונות בבנקים.

לעומת זה יתרת ההתחייבויות של המשק הישראלי לחו"ל גדלה ברבעון זה בכ-10 מליארד דולר לרמה של 234 מיליארד דולר, עלייה זו מקורה בשני גורמים – עליית מחירי המניות הישראליות (אשר בחלקן שייכות לתושבי חו"ל) והייסוף בשער השקל אל מול הדולר.

מתחילת השנה חל גידול של 6.3 מליארד דולר בעודף הנכסים של תושבי ישראל מול חו"ל, גידול זה הושפע משני גורמים מרכזיים השקעות נטו של תושבי ישראל בסך של 10.7 מליארד דולר, ורכישות מט"ח של 6.7 מליארד דולר על ידי בנק ישראל.

מתחילת השנה השקיעו תושבי חו"ל בני"ע סחירים בארץ בסך של 4.7 מיליארד דולר, לעומת מימושים נטו בסך של 0.7 מיליארד דולר במניות ישראליות, בנוסף, נכון לסוף חודש ספטמבר, עמד תיק ההשקעות של תושבי חו"ל בבורסה בת"א על כ-35 מיליארד דולר, 5 מיליארד יותר מאשר בסוף הרבעון השני של השנה, אך עלייה זו מקורה בעיקר בעליית ערך המניות והפיחות בשער הדולר, ולאו דווקא מתוספת משמעותית בהשקעות זרות בבורסה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד