י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

משגיחי הכשרות חוששים שתפקידם יבוטל

לפי פרסום מהבוקר, הוועדה בראשות הגר"ד לאו שוקלת לבטל את תפקידם של משגיחי הכשרות

משגיחי הכשרות חוששים שתפקידם יבוטל

 

בעקבות סדרת התחקירים על המועצות הדתיות, צפויה לפרסם בקרוב הוועדה המיוחדת בראשות הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו את מסקנותיה, כאשר ההמלצה הדרמטית היא לבטל את תפקיד משגיחי הכשרות, ולהחליף אותם בנאמני כשרות מטעם בתי העסק. כך נחשף הבוקר (א) בידיעות אחרונות.

אלא שמשגיחי כשרות רבים ברחבי הארץ טוענים כי המהפכה שהרבנות רוצה לעשות תפגע מאוד ברמת הכשרות בארץ ובכלל במשגיחי הכשרות.

בעקבות הפרסום הבוקר, פנו היום ליו"ר ארגון מרכז מאיר ואיגוד הרבנים בישראל הרב מאיר רפאל חי ביטון, מספר רב של משגיחי כשרות מכמה ערים בארץ, וביקשו את עזרתו בטענה כי הרבנות הראשית מפקירה אותם ומתכוונת לפגוע בהם כלכלית, בשל הרצון להחליפם בנאמני כשרות מטעם בתי העסק, ולבטל את תפקיד משגיחי כשרות.

הרב מאיר רפאל חי ביטון יו״ר מרכז מאיר איגוד הרבנים הארצי אומר לבחדרי חרדים: ״הרבנות הראשית צריכה להמשיך במצב הקיים, ולא היו צריכים לצאת בהצהרות בגלל הלחצים של התקשורת. תמיד יש מקום לשפר בכל מערך כשרות ובכל תחום, אבל להחליט על מהפכה שרק תזיק למערכת ולא תוביל לשינוי, אלא רק תלך ותעצים את התאגיד שיגבה כפול על התשלום למשגיח - ובכך התאגיד גם ירוויח וגם המשגיח. אני חושב שהיה עדיף לרבנות לפתוח את הכשרות והם היו נשארים רגולטור שמפקח על הגופים הפרטיים ובכך היו מורידים מהם הרבה אש תקשורתית ופוליטית״.

גורמים במערך הכשרות אומרים לבחדרי חרדים: ״משמעות הדבר שמשגיחים רבים יסבלו מהרעת תנאים וחלקם יפוטרו או ישבוצו כנאמני כשרות שיעבדו כעובד רגיל בבית האוכל - מה שיוצר ניגוד אינטרסים. המשגיחים ובעלי העסקים יעדיפו להמשיך להעסיק את המשגיח ללא תעודת כשרות בעסק. בבד"צים רבים הבינו כי מאוד קשה למצוא נאמני כשרות והם כבר לא מעסיקים נאמנים אלא משגיחים צמודים במקום נאמנים. הרבנות מנסה לעשות את מה שהבד"צים עשו בעבר והבינו שזה מאוד מורכב״.

מהרבנות הראשית לישראל נמסר בתגובה לבחדרי חרדים: ״הוועדה לבחינת מערך הכשרות בוחנת את מכלול העניינים לאור הכשלים הקיימים. הוועדה טרם גיבשה את מסקנותיה, לכשיתקבלו המסקנות הם יועברו לעיונם של חברי מועצת הרבנות הראשית״.

הרב לאו כשרות משגיחים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד