ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

פעילות גופנית משפיעה על בריאות העיניים

מחקר חדש: ככל שהאדם מנהל חיים בריאים יותר ועוסק בפעילות גופנית, כך עיניו בריאות יותר

פעילות גופנית  משפיעה על בריאות העיניים

חז"ל כבר קבעו כי עיניים יכולות לגלות הרבה על הגוף כולו, היום מגלים זאת החוקרים וקובעים שמי שמנהל אורח חיים בריא יותר, עיניו שומרות גם הן על בריאותן.

על פי מחקר שפורסם ב-"Archives of Ophthalmology", נשים המנהלים אורח חיים בריא הכולל התעמלות, דיאטה נכונה והימנעות מעישון נמצאים בסיכון נמוך במידה משמעותית לניוון כתמי תלוי-גיל, המכונה AMD (ניוון מרכז הראייה ברשתית).

לפי החוקרים, התעמלות ותזונה מורידות את הסיכון למצב, ושילובן יחד עם הימנעות מעישון, מורידים את הסיכון - ביותר מ-70%.

המחקר כלל נשים בלבד, והתבסס על נתונים שנאספו בשנות התשעים, אך חוקרים מאמינים כי המגמה תהיה דומה גם בקרב גברים.

במהלך המחקר סקרו החוקרים מידע על תזונה, פעילות גופנית ועישון של 1,313 נשים בין הגילים 55 ל-74, ויצרו קשר עם הנשים שש שנים, בממוצע, מאוחר יותר, בשלב בו עברו בדיקת עיניים כדי לשלול AMD.

ואכן לפי הממצאים רק אחת מכל עשר נשים שנהגו להתאמן בפעילות גופנית, פיתחה AMD, לעומת אחת מכל חמש מאלו שלא התעמלו כלל.

כשהחוקרים שילבו את ההשפעה של התזונה, ההתעמלות וההימנעות מעישון, הסיכון ל-AMD ירד עוד יותר, למרות שעישון לכשעצמו אינו קשור ל-AMD.

לפי הנתונים, אף עשר שעות שבועיות של התעמלות קלה - כולל עבודות בית, גינון או הליכה - או שמונה שעות שבועיות של התעמלות מתונה נמצאו קשורות להורדת הסיכון ל-AMD.

לפי השערת החוקרים, ישנן סיבות רבות מדוע הוא עשוי להשפיע על הסיכון. תזונה והתעמלות מורידות את לחץ הדם, וכך מגנות על העיניים מניוון.

כך גם, תזונה והתעמלות מורידות גם את רמות הרדיקלים החופשיים ומביאות לירידה ברמות הדלקתיות - השפעות שיכולות להגן ישירות מפני AMD או לעזור להגדיל את הצטברות הפיגמנטים בחלק האחורי של העין, הסופג את האור המזיק.






תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד