י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

ה'משוגעים' של 'ידיעות' יצאו משליטה • טורו של נחשוני

לא להאמין איך ה'משוגעים' של ידיעות הצליחו לבצע פעלולים במספרי אכ"א • וגם: ה'אידישע מאמע' של ניצב יוחנן דנינו גרמה לנחשוני להזיל דמעה

צילום פלאש 90
צילום פלאש 90



אילו היתה בידינו רק הסמכות, היינו משחררים לאלתר מצה"ל, בפרופיל 21 שהוא סעיף נפשי, את הבכירים באגף כח אדם בצה"ל האחראים למה שנכתב היום בכתבה התופסת את רוב עמודו של העיתון 'ידיעות אחרונות". בידיעה נטען כי "45% מבעלי פטור נפשי הם חרדים".

עוד בנושא:
ימי ההסתה: 45% מבעלי פטור נפשי מצה"ל הם חרדים

איזה פטור נפשי, מתי פטור נפשי? – כשמדובר בחרדים זה כבר לא מעניין אף אחד.

רק מי שבאמת לוקה בנפשו ולא מתחזה, יכול להגיע רחוק כל כך עם האובססיביות להכפיש את הציבור החרדי. מאחר והכתב הצבאי של 'ידיעות אחרונות', יוסי יהושוע, מנווט את הקורא ב'מסע העלוקות' שלו למקורות באכ"א, מחובתנו להזהיר כי מדובר בחבורה המסוכנת לציבור. יתכן שבשל כך צה"ל אינו מפקיד בידם נשק חם, ובחר לתת להם תפקידים של ג'ובניקים בקריה.

כותרת בנוסח "גם נפשם אומנותם" המאשימה את החרדים כי למרות שהם "יכולים להשתחרר משירות צבאי על ידי הצהרת תורתם אומנותם הם מעדיפים להוציא פרופיל נפשי" והנתון המוצג כמדע מדוייק, שמספרם של החרדים העושים זאת גבוהה פי חמישה מהחילונים מצביעים על מחלת נפש קשה שאחת מהסמפטומים שלה היא לשקר בהלבנת פנים.

לעיתון השקר גורם להצהיב במקום להסמיק.

"נתוני הגיוס בשנתון האחרון הראו ש- 12% מכלל המתגייסים היו חרדים שקיבלו דחיית שירות בהתאם להצהרה כי 'תורתם אומנותם' וש 6.5% מהמתגייסים שוחררו משירות צבאי מסיבות רפואיות , 4.5 אחוז מתוכם קיבלו פטור על רקע נפשי באמצעות פרופיל 21 ו 2%מתוכם הם חרדים שיכולים היו באותה מידה שלא להתגייס באמצעות הצהרת "תורתם אומנותם" - כותב יוסי יהושוע.

הסתרבלתם? הניסוח אינו מתאים לעיתון שאמור להבהיר את כוונותיו? זו בדיוק הבהרת הדברים. רצו שתתבלבלו. הכותה מסיק מיד כי : המשצעות היא שכ45% מכלל מקבלי הפטור הנפשי הם חרדים, וזאת על אף שחלקם בשנתון הוא בסך הכל 14%...גורמים באגף כח אדם של צה"ל הסבירו את התופעה בטענה כי שחרור באמצעות פרופיל 21 נוח יותר מקבלת דחיית שירות באמצעות "תורתם אומנותם".

אנחנו מוכנים לחתום על כך שאין לצה"ל שום נתונים המפלחים את סרבני הגיוס בשל בעיה נפשית על פי שייכותם הדתית. מי שמתחזה למשוגע והוא באמת אינו כזה, יתכן בהחלט שבאותה מידה מתחזה גם לחרדי. כמו שמי שמתחזה למחזיק נתוני גיוס מבוססים יכול להתגלות גם כשונא חרדים המתחזה לקצין בכיר.

אותנו, בכל אופן, 'ידיעות אחרונות' לא הצליח לשכנע אפילו ש 2% מתוך 4.5% המשתחררים על סעיף נפשי הם 45% ולא 0.9% כפי שזה במתמטיקה אותה למדנו במסגרת תוכנית אחרת - תוכנית הליבה.

אבל יותר מכל זועק כאן השקר הגדול. כל נתוני האמת של צה"ל, שהוכנו באגף כח אדם ולא הומצאו שם מצביעים על עליה דרמטית במספר המשתחררים מצה"ל,לאחר גיוס, בסעיף נפשי או במה שנקרא בלשון ה'מעודנת יותר' - 'חוסר התאמה'.

הכתב אלכס פישמן, גם כן מ'ידיעות אחרונות' ערך ערך ופירסם כמה וכמה תחקירים בשלוש השנים האחרונות על התופעה שהפכה לנגע נפוץ והקובץ באינטרנט העוסק בה רק הולך ותופח.

הצעירים החילוניים מעדיפים להשתחרר מצה"ל, אם גם על סעיף נפשי, בשלב שלאחר הגיוס. כך הם יכולים לצאת עם תעודת שחרור שלא רשומה בה הסיבה, עם רשיון נהיגה לפעמים אפילו למשאית, ואפילו עם מענק שחרור לא מבוטל. במקום להיות עם כתם שילווה אותם לאורך כל חייהם אם ישתחררו על אותו סעיף לפני הגיוס, הם מעדיפים, ובצדק, שהמגבלה היחידה שלהם תהיה שלא יוכלו להתקבל, בעתיד, למשרה ממשלתית וזהו. על פי פרסומים רשמיים מדובר במספר גדול מאד של חיילי צה"ל, גדול בהרבה ממספר כל החרדים חייבי הגיוס בכל מחזור.

צה"ל אינו מצליח להתמודד עם התופעה הפושה ומתגברת. במקום להשקיע במיגורה הוא מלעיט את הציבור בנתונים מגמתיים, שגם אם היו נכונים נקודתיים למשתחררים בלשכות הגיוס אינם משקפים אפילו את הקצה השמאלי של מסגרת התמונה הנכונה של עשרות אחוזים של חיילים המשוחררים על רקע נפשי.

ככה זה. כל משוגע אמיתי טוען על הנורמטיבי שהוא המשוגע. זו אחת מן הדרכים לאבחן אותו.

האמא העליזה של המפכ"ל החדש

רק היום השתכנענו שנפילת המטוטלת של בחירת מפכ"ל משטרה חדש בישראל על ניצב יוחנן דנינו, היא אחת מההחלטות הנכונות והמושכלות ביותר של השר לבטחון פנים יצחק אהרונוביץ. משמים הראו לו 'אות' והובילו אותו בדרך הקשה שהיתה גם זרועת מכשולים מא' ועד ת'.

מבקר המדינה השופט בדימוס לינדנשטראוס עדיין לא השתכנע כמונו, אבל זה רק משום שהוא, לעומתנו, לא האזין, כנראה, לראיון שערך הבוקר ניב רסקין, בגלי צה"ל עם אמו של ניצב יוחנן דנינו, עליזה. אם לכל נושאי התפקידים בישראל היתה אמא עם לב יהודי פועם ושופע חיוניות שכזה היינו נראים אחרת, ואנחנו כותבים זאת ללא שמץ של אירוניה שיכולה להשתמע כשדברים מהסוג הזה נאמרים בימינו.

הפעם אנו מבקשים באמת להביע הערכה מלאה, וכשמדובר במשטרה גם להצדיע.

היא נשמעה מלאת חיות על הבוקר, כמי שכבר סיימה תפילה ואמירת תהילים וללא שום עקבות של קריאת עתונים מעיקים. את השיחה היא פתחה בהודעה לבורא עולם על שזיכה את יוחנן, בנה, שאותו לא התביישה לכנות לכל אורך הראיון 'הילד', בתפקיד החשוב והנכסף הזה. ללא כל התנשאות, מלבד 'גאוות אם יהודיה' המותרת, ובלי אפילו שתפאר את בנה יותר מדי, ייחסה אמא עליזה את הבחירה ל'זכות אבות' שבשמים.

כשהודיע לה 'הילד' על המינוי, סיפרה, אמר לה: אמא, התפילות שלך התקבלו. "אני כל הזמן התפללתי ובירכתי. זכות אבות, יש לו זכות אבות" - אמרה.

כנראה שמכוחה של אותה זכות הצליחה, באורח פלא, להפוך את גלי הרדיו השוטפים, בדרך כלל, את הנמצאים בקרבתם בשטנה ובקדרות,כבר על הבוקר, ולהציף בהם את לב המאזינים באמונה תמימה.

כך למשל כאשר נשאלה על הטלת הדופי בבנה, בפרשה שנחקרה ערב המינוי על ידי מבקר המדינה, לא יצאה אפילו פעם אחת מכליה. בשלוות נפש מעוררת קנאה והערצה אמרה "לא כעסתי ולא כלום. אמרתי שאם זה מגיע לו וזה צריך להיות, אז מהשמיים הסבים שלו יעזרו ואם זה צריך להיות - זה יהיה. ואם לא - השם יעזור לו בכל דרך שיילך"..,"אבא שלי היה סופר סת"ם – סיפרה - והוא לימד אותי שרק מי שיודע לכתוב אותיות קודש יכול לטעות אפילו בכתיבת ספר תורה".

למרות שהיא ידעה היכן היא מדברת, לא שכחה להזכיר כי בנה למד בישיבה לפני ששירת 4 שנים בצנחנים ופנה ללמוד משפטים.

וגם אחרי כל זה מתי השתכנענו שהיא אישיות יוצאת דופן? – כאשר המראיין שאל אותה האם היא לוקחת בחשבון שמינויו של ניצב יוחנן דנינו למפכ"ל תאלץ אותו לוותר על הבית והמשפחה לטובת תפקידו. "זה עלול להיות על חשבון האשה וארבעת הילדים" – ניסה רסקין להקשות על לבה ואת חובת כיבוד האם שכח לגמרי. אבל היא, עם אותה חכמת חיים שאפיינה אותה לאורך כל השיחה השיבה לו כי יש ל'ילד' שלה אשה נהדרת וחלק גדול מהצלחתו נזקפת לטובתה. "היא בודאי תסכים לקחת על עצמה יותר משימות בגידול הילדים" , אמרה.

כמה 'שוויגערס' אתם מכירים שיפרגנו כך לכלותיהם?

בסיום הראיון עמה נשאלה אמא עליזה: מה המשמעות של המינוי עבורה, מה היא היתה רוצה לקבל ממנו? – "כלום" – השיבה –"אני רוצה להמשיך ולהיות רק אמא"...

אמא יהודיה שאם גידלה בן על פי מידותיה, הוא ראוי להיות מופקד על שמירת החוק בישראל.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד