י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הסיפור המוזר על האסיר החרדי, המזונות והגט שתובעת אשתו

אל בית הדין הרבני בירושלים הגיע מקרה קשה ועצוב בו אישה חרדית הגישה תביעה נגד בעלה האסיר בה היא תובעת לקבל ממנו גט ותשלומי מזונות; בעלה, חרדי אף הוא, מרצה בבית הכלא עונש מאסר על עבירות חמורות • מה פסק בית הדין?

בית הדין הרבני, צילום: נתי שוחט, פלאש90
בית הדין הרבני, צילום: נתי שוחט, פלאש90

הסיפור המוזר על האסיר, המזונות ובקשה לגט: גבר חרדי המרצה עונש מאסר של כשנה וחצי על עבירות חמורות, נתבע על ידי אשתו לגט ותשלומי מזונות עבור שבעת ילדיה, לאחר 25 שנות נישואין.

בית הדין הרבני בראשות אב בית הדין בירושלים, הרב אוריאל לביא, קבע כי אין לחייב את הבעל במזונות ילדיו - ורק לאחר פירוק הנישואין תוכל האישה לתבוע מזונות ילדים באופן עתידי.

"טענתי שלמרות שיש לו מחצית חלקו בדירת המגורים" אומר ל'בחדרי חרדים' הטוען הרבני ניסים אברג'יל, "הרי שכעת לא ניתן לחייבו במזונות ילדים כי אין לו הכנסות ולכן למרות שהתביעה למזונות ילדים נתבעה מלפני חודשים רבים, קבע בית הדין הרבני שאין לחייבו במזונות ילדיו - ורק לאחר פירוק השיתוף תוכל האישה לתבוע מזונות ילדים באופן עתידי".

הטוען הרבני של הבעל, ניסים אברגילצילום: הטוען הרבני של הבעל, ניסים אברגיל
הטוען הרבני של הבעל, ניסים אברגיל

בפסק הדין כתבו הרבנים - "האישה מבקשת לחייב את הבעל בתשלום דמי מזונות לאשה והילדים. הבעל הגיש תגובה מנומקת לעמדתו שבשלב זה שהינו אסיר אין לחייב מזונות עבור הילדים עקב היעדר יכולת תשלום והיעדר יכולתו לצאת לעבוד כל עוד הוא בכלא" כתבו.

ביחס למזונות האשה, כאמור, טען אברג'ל כי אין לחייב את הבעל בנסיבות הנוכחיות שהאשה תובעת גירושין ושוללת שלום בית. ב"לאחר עיון בטענות הצדדים ביה"ד מבהיר כי בשלב זה שאין לבעל כל יכולת תשלום, וגם טרם החל הליך פירוק השיתוף בדירת המגורים לא ניתן לחייבו בדמי מזונות".

אולם, יחד עם זאת, החליט בית הדין בהרכב הרבנים הרב אוריאל לביא, הרב שלמה תם והרב דוד מלכא, כי "ככל שהדירה תימכר לצד ג' וכל צד יקבל את חלקו בדירה, יהיה מקום לחייבו בתשלום כשהתמורה שתתקבל מהדירה תהיה מקור למימון לתשלום".
גירושין תביעת מזונות בית הדין הרבני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד