י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

"אנחנו מורידים את מחירי הדירות עד מיליון שקל לכל אלה שלא יכלו לקנות עד עכשיו"

אביגדור יצחקי, יו"ר קבינט הדיור: "המיזוג בין תל אביב לבת ים ים נפל בגלל בעיות פוליטיות"

"אנחנו מורידים את מחירי הדירות עד מיליון שקל לכל אלה שלא יכלו לקנות עד עכשיו"



"אתם מגדילים את הביקוש בשוק הדיור - אני מכיר את הטענות האלה. אבל אנחנו מכניסים לשוק את כל אלה שלא יכלו עד עכשיו לקנות דירה. להם אני מוריד את מחירי הדירות בין 300 אלף למיליון שקל". כך אמר הבוקר אביגדור יצחקי, יו"ר קבינט הדיור, בוועידת הנדל"ן של TheMarker, הנערכת בבת ים.

לגבי הטענה כי ההטבות של מיליון שקל נעשות במרכז הארץ, הגיב יצחקי, כי "אנחנו מסבסדים את הקרקע בפריפריה - גם את הפיתוח וגם את הרוכשים - באמצעות מענקים. בנוסף אנחנו נותנים עדיפות לבני המקום".


יו"ר קבינט הדיור צייין כי "לפי הסקרים שלנו, כמות האנשים שרוכשים דירות במחיר למשתכן לצורך להשקעה מגיע ל-15%-20% מכלל הרוכשים. לכן הטענות שרוב הרוכשים הם משקיעים - אינה נכונה".

עוד אמר יצחקי: "אנחנו מקימים 20 מינהלות להתחדשות עירונית, שיהיו בניהול הרשויות המקומיות, ואנחנו רוצים שזה יהיה פרוייקט חברתי ולא נדל"ן. נרגיל את המדינה להגיע לסדר ולטיפול אחיד בהתחדשות עירונית. היעד שלנו הוא שבעתיד 20%-25% מהשוק יהיו התחדשות עירונית".

לגבי פתרון לתמ"א 38 לפריפריה, שבה הפרוייקט אינו כלכלי, אמר יצחקי: "עד אמצע השנה נמצא את המקור הכספי גם לחזק מבנים באזורי השבר הסורי-אפריקאי. זה לא יהיה באותו קצב כמו במרכז, אבל נביא גם לשם את הפתרון".

עוד אמר יצחקי, כי "האיחוד בין תל אביב לבת ים נפל בגלל בעיות פוליטיות. הבעיה הכלכלית מספר 1 במדינה היא מבנה השלטון המקומי. יש מאות רשוית מקומיות ללא הצדקה שבעולם".
נדלן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד