כ"ו אייר התשפ"ד
03.06.2024

עזב את החרדים? סער נגד ברק

ערב אישור התקציב, החריקות מגיעות: ועדת הכספים תכננה להצביע על אישור התקציב, אבל ברק תקע מקלות בגלגלים • דרש 6 מיליארד שקל -ועורר את זעמו של שר החינוך

חותרת תחת עיקרון האחריות המשותפת ומבטאת בוז.  גדעון סער
חותרת תחת עיקרון האחריות המשותפת ומבטאת בוז. גדעון סער

לאחר תקופה ארוכה בה נשמע קולו של שר החינוך, גדעון סער, בעיקר בנושאים הקשורים בציבור החרדי, הוא משנה הערב כיוון, וחותך לכיוון... משרד הבטחון.

תחילת הפרשה בהצבעה על הצעת תקציב המדינה לשנים 2011-2012, שהתעתדה להתקיים הבוקר בוועדת הכספים. ברגע האחרון נדחתה ההצבעה, לאחר בקשה פתאומית שהוגשה בידי שר הביטחון, אהוד ברק, ולפיה נחוצה הגדלה של תקציב הביטחון בסך של לא פחות מ-6 מיליארד שקלים לשנתיים הנוספות, וזאת בתוספת לתקציב שכבר אושר לו לפני כארבעה חודשים.

מאחר וחריגה ממסגרת התקציב אינה אפשרית, על פי החוק, משמעות התוספת המבוקשת היא קיצוץ רוחבי במשרדי הממשלה האחרים. הדרישה החדשה עצרה את אישור התקציב, וכתוצאה מכך ועדת הכספים אף אינה יכולה להתקדם ולהצביע על תקציב המדינה עצמו.

בתגובה, מיהר סער לומר: "התנהלות שר הביטחון, אהוד ברק, ומערכת הביטחון, המערערים בוועדות הכנסת על החלטות הממשלה בנושא התקציב, ששר הביטחון הצביע בעדו בממשלה, היא שערורייתית, אנטי ממלכתית, חותרת תחת עיקרון האחריות המשותפת ומבטאת בוז להחלטות הממשלה ולמשימותיה בתחומים האזרחיים".

במשרד הביטחון לא נשארו חייבים ומיהרו לענות לו: "מערכת הביטחון עוסקת בנושאים החשובים והחיוניים ביותר לביטחון המדינה, עוצמתה ויכולתה לעמוד במצבי מבחן בעתיד. לא דרשנו תוספת של שישה מיליארד שקלים מעבר למה שאושר בממשלה. צר לנו ששר החינוך גדעון סער מפרסם הודעות פופוליסטיות שמבוססות על נתונים מוטעים ועל מניפולציה של אינפורמציה. רצוי ששר החינוך יעשה שיעורי בית לפני שהוא מביע את דעתו".

[email protected]
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד