י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

בררר, קר • איך מחממים בחורף?

ההסקה לא מתחממת? זרם המים חלש? התנור לא מגיב לתרמוסטט? • תמי גיל אספה עבורכן קצת מידע מפי מומחי 'פזגז' • תנור ההסקה, ארובת הטורבו, וכל מה שצריך לדעת

בררר, קר  • איך מחממים בחורף?

• יש לי הסקה דירתית - יונקרס / בקסי הפועלת על גז. משום מה ההסקה לא מתחממת בחדר אחד בלבד. בדקתי שיש שם מים ושהיא פתוחה. מה יכולה להיות הבעיה?

"יש לנקז אויר – על הרדיאטור קיים ברז שיש לפתוח אותו ודרכו לנקז את האויר עד שיוצאים מהרדיאטור מים, כשיוצאים המים יודעים שהאויר נוקז עד תום".

• זרם המים החמים ממחמם המים חלש. זרם המים החמים מדוד השמש תקין, וכן זרם המים הקרים תקין. מה יכולה להיות הבעיה וכיצד ניתן לפתור אותה?

"יש לבדוק את לחץ המים בכניסה למחמם המים לעומת לחץ המים ביציאה של מחמם המים. אם יש לחץ מים טוב בכניסה אבל חלש ביציאה אז כנראה שמחליף החום נסתם מאבנית ו / או המסנן בכניסת המים הקרים סתום. במקרה זה יש לפנות לחברה המתקינה ולבקש שרות למחמם המים" .

"אם לחץ המים נמוך בכניסה למחמם המים יש לבדוק את צנרת המים ,במידה והצנרת סתומה יש להתקין קו מים חדש למחמם".
.
"אם זרם המים טוב ביציאה ממחמם המים אז כנראה שצנרת המים החמים בביתך סתומה במקום כלשהוא או לחילופין ראשי המקלחת נסתמו ולכן יש להחליפם".

• התקינו אצלנו תנור הסקה חדש אתמול. הוא מצוין, ההסקה חמה, אבל הוא לא מגיב לתרמוסטט ו/או לשעון ולא לכפתור שאמור להפסיק את חימום ההסקה. מה צריך לעשות?

"בהסקה מרכזית (יונקרס / בקסי) יש לכוון את התרמוסטט לטמפרטורה רצויה, אם הוא לא מגיב כנראה שישנה תקלה במכשיר או שאינך יודע לתפעל אותו נכון , במקרה כזה עליך לפנות לחברה המתקינה ולבקש הסבר לתפעול המכשיר או תיקון התקלה".

• במחממי המים הישנים בהם אין ארובת טורבו, ידוע כי יש לאוורר את החדר בעת ההפעלה. אתמול ביקרתי מישהו שהדליק את מחמם המים וטען שהוא תמיד סוגר את כל החלונות ולא מאוורר, היות וקיימת אצלו ארובת טורבו. האם זה מסוכן?

"במידה ומחמם המים הוא מדגם טורבו (עם מפוח) אשר הותקן על פי התקן אין צורך באוורור מיוחד. הסיבה לכך היא שמחממים אלו הם בעלי ארובה כפולה יש למחמם מפוח שמכניס אויר נקי מבחוץ דרך ארובה אחת ומוציא את הגזים השרופים החוצה דרך הארובה השנייה. חשוב להזכיר כי אין להפעיל את מחמם המים אם הוא לא נבדק ע"י טכנאי גז מוסמך. במחממי מים מדגם טורבו (בעלי ארובה כפולה) יש לבצע בדיקה תקנית אחת לחמש שנים, ובמחממי מים מדגם אטמוספרי (בעלי ארובה אחת) יש לבצע בדיקה תקנית אחת לשנה, כמו כן יש לוודא שהארובה תקינה ופתוחה ללא חסימה של קני ציפורים !".

"באם מחמם המים הוא מכשיר אטמוספרי אין להפעילו ללא אוורור, יש להשאיר חלק מתריס או חלון פתוחים בצורה קבועה שלא ניתנת לסגירה או לעשות פתח מיוחד לשם כך".

"במידה ויש לכם מכשיר הסקה אטמוספרי (עם ארובה אטמוספרית אחת) מחייבות דרישות התקן גם התקנה של גלאי חד תחמוצת הפחמן CO באזור מכשיר ההסקה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד