כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

בעקבות 'בחדרי': מזנון 'מיני ישראל' נקנס ושלט הכשרות הוסר

בעקבות הפרסום אתמול ב'בחדרי חרדים', כי שניצל בציפוי פירורים לחם - חמץ, נמכר במזנון מיני ישראל בלטרון, תחת השלט "כל המוצרים כשרים לפסח", הגיע היום (ה) למקום, רכז הכשרות של הרבנות הראשית • המזנון נקנס, ושלט הכשרות במקום - הוסר

מיני ישראל. צילום: Jorge Novominsky /Flash90
מיני ישראל. צילום: Jorge Novominsky /Flash90

בעקבות הפרסום ב'בחדרי חרדים', מזנון "מיני ישראל" נקנס בסכום של 2,000 ש"ח ושלט הכשרות במקום - הוסר.

לאחר הפרסום הראשון אתמול ב'בחדרי חרדים' כי שניצל בציפוי פירורים לחם - חמץ, נמכר במזנון מיני ישראל בלטרון, תחת השלט "כל המוצרים כשרים לפסח", הגיע היום (ה) למקום, רכז הכשרות של הרבנות הראשית.

איש הרבנות הסיר תחילה את השלט המבשר לנופשים כי כל האוכל כשר לפסח ולאחר מכן נתן קנס לזכיין המזנון בסך 2,000 ש"ח על מכירת חמץ בחג הפסח וכן על הונאת כשרות.

כזכור, כפי שפורסם אתמול ב'בחדרי חרדים', בני משפחה חרדית מבני ברק שיצאו לטייל במיני ישראל, כמו רבים אחרים, רכשו במזנון אוכל שהוצהר לגביו כי הוא כשר לפסח. בשלט במקום נכתב כי "כל המוצרים כשרים לפסח", וההצהרה כוללת גם שניצלים הנמכרים במקום.

בני המשפחה קנו שניצלים, אך אז לחרדתם גילו כי אכלו חמץ. "השניצל היה טעים מידי" מספרים ל"בחדרי חרדים" יואל מבני ברק ודניאל מפתח תקווה שיצאו למקום יחד עם בני משפחותיהם. "שאלתי שוב את המוכר האם הוא בטוח שזה כשר לפסח והוא השיב בחיוב".

תעודת כשרות לפסח לא היה במזנון אך המוכר הצביע לעבר השלט בו נכתב כי כל המזון הנמכר במקום הינו כשר לפסח. "ביקשתי לראות תעודה. המוכר הסביר שאין, אבל הצהיר שוב שכל המוצרים כשרים לפסח". יואל ביקש לראות את אריזת השניצל ונחרד לגלות כי הוא אינו כשר לפסח.

יואל, שחשב לרגע כי יתכן ונפלה טעות במדבקה על האריזה, לא התעצל וצלצל לחברת השניצלים 'מילועוף', שם אומת החשש - "השניצל בציפוי פירורי לחם, אין לנו ייצור כשר לפסח" אמרו בחברה ליואל.

"המוכר במקום ניסה להתחמק מתשובה על כך. לאחר כרבע שעה שניסה להתחמק ענה לי 'שאר המוצרים כשרים...' ואישר שהשניצל אינו כשר לפסח", סיפר יואל בשיחה עם "בחדרי".

בנוסף, במסגרת פסטיבל "אבן בגליל" באגם המונפורט (ליד מעלות), פועלים גם דוכני מזון שונים. בפעילות פקחי הרבנות הראשית נמצאו מספר דוכני מזון אשר מציגים מצגי כשרות לפסח באמצעות שלטים או אישורי כשרות מצולמים מבלי שיש ברשותם תעודות כשרות כחוק מטעם הרבנות המקומית. צעדי אכיפה מתאימים ננקטו.

"יש להבהיר שיש להסתמך רק על תעודות כשרות לפסח מקוריות מטעם הרבנויות המקומיות המוסמכות" מסרו ברבנות הראשית ל'בחדרי'.

בעקבות המכשולות הרבים והחמורים, חשוב לשוב ולהדגיש, כי יש להיזהר מלרכוש מזון - בכל השנה בכלל ובפסח בפרט - במקומות בהם אין תעודת כשרות מקורית ומעודכנת.




מיני ישראל חמץ פסח כשרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד