י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

שונברג הלפרין ואלקיים תובעים את סטרולוביץ

בדרך כלל זה הפוך: בעולם העסקים החרדי-אמריקאי יש שם גרוע לאמינות הישראלים. הפעם, המקרה הפוך: חרדים, אנשי עסקים מישראל טוענים כי חרדים אמריקאים הונו אותם בסגנון מיידוף, כשהשתמשו בכספם להשקעות אחרות שלא בידיעתם

אילוסטרציה: פלאש 90
אילוסטרציה: פלאש 90



פרשת נדל"ן חדשה מסעירה את אנשי העסקים החרדים בתחום, בישראל ובארה"ב. אנשי עסקים מישראל שהשקיעו כספים בעסקאות בניו יורק - תובעים את היזמים והמתווכים בעשרות מיליוני דולרים, לטענתם העסקאות נוהלו כ'עיסקת פונזי'.

על פי הדיווח בTHE REAL DEAL - "דה ריל דיל" - אחד האתרים הגדולים בניו יורק, שמסקר את עיסקאות הנדל"ן הגדולות בניו יורק, מיאמי, לוס אנג'לס.

קבוצה של משקיעים חרדים ישראלים, שהשקיעו סכום של 20 מיליון דולר בעסקת נדל"ן בברוקלין, מאשימים חרדי אחר בשם יחזקאל סטרולוביץ, שהונה אותם בתוכנית פונזי, שבה הפסידו 90 מיליון דולר.

המשקיעים, יעקב ובנימין שונברג, בנימין הלפרין ורפאל אלקיים, טוענים כי השותפים שלהם בברוקלין, ובראשם סטרולוביץ, השתמשו ב -20 מיליון דולר לרכישת כ -20 נכסים ברחבי ברוקלין המכונה 'הרובע היהודי', ולאחר מכן לוו כסף כשמשכנו את הנכסים הללו כמה פעמים, וכך רכשו נכסים נוספים בכוחות עצמם.

לפי טענת התובעים, הנתבעים השתמשו בטקטיקות הונאה בסגנון של ברני מיידוף, שמכונה "הונאת פּוֹנזי" ההונאה כידוע היא סוג של הונאת ממון, שבה מובטח למשקיעים החזר השקעה גבוה במיוחד בפרק זמן קצר, אך למעשה, כספי החזר ההשקעה המוצגים כפירותיה, משולמים מכספם של המשקיעים העתידיים ואינם אלא החזר חלקי של הקרן. לטענת התובעים אנשי העסקים הישראלים, גם במקרה המדובר, נעשתה תרמית כזו.

יחזקאל סטרולוביץ פועל כבר למעלה מעשור בברוקלין, לעתים קרובות יחד עם אחיו משה סטרולוביץ, יחד הם מחזיקים בלפחות 180 דירות ב -12 מבנים ברחבי הרובע בברוקלין. אחד הפרויקטים הגדולים של סטרולוביץ - תיכנון בניין תעשייתי בשדרה החמישית בפארק סלופ. בפרויקט הזה היזם שילם 8.5 מיליון דולר, והוא אחד הנכסים שנרכשו בכספי המשקיעים.

לטענת התביעה, השותפות בין הצדדים החלה עם נכס אחד בשנת 2012, כאשר יחיאל אוברלנדר, ישראלי שעובד עם סטרולוביץ, ניגש לארבעת אנשי העסקים החרדים עם הצעה להשקיע 250,000 $ בבית דו משפחתי ברחוב ברגן 908. על פי התביעה, אוברלנדר אמר למשקיעים שמחיר הרכישה הוא 425,000 $, כשמחיר הרכישה בפועל היה 200,000 $

בינתיים השותפים האמריקאיים בברוקלין לוו מהבנק כסף כנגד הסכום שאותו השקיעו המשקיעים הישראליים, וכך מימנו את רכישתם של כ -20 נכסים נוספים, וזאת ללא ידיעת המשקיעים הישראליים.

כשגילו זאת השותפים הישראלים, הם דרשו לקבל חלק מהרווחים, מאחר והשותפים האמריקאיים סחרו בכסף של הישראלים ללא ידיעתם, המשקיעים מבקשים לא פחות מ -90 מיליון דולר, ולקבל את חלקם בנכסים שנרכשו עם ההכנסות מהשקעתם.
נדלן חרדי סטרולוביץ הונאת מיידוף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד