י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

הג'וב החדש של השר לשעבר אלי ישי

השר ויו"ר ש"ס לשעבר נשכר על ידי אפליקציית המוניות ריידר כדי לשמש "יועץ" מול משרדי הממשלה • האתגר הראשון שלו: השגת אישור ממשרד התחבורה לשווק את המונה הדיגיטלי שפיתחה ריידר ולהטמיעו במוניות

אלי ישי (יונתן זינדל, פלאש 90)
אלי ישי (יונתן זינדל, פלאש 90)



שר התמ"ת ויו"ר מפלגת ש"ס לשעבר, אלי ישי, מצטרף לשורות חברת ריידר (Rider), המפעילה אפליקציית מוניות ומשווקת מערכות למוניות. ישי יעבוד כיועץ חיצוני מול רשויות ומשרדי הממשלה השונים.

ביום ראשון האחרון נחתם החוזה בין ריידר וישי, במסגרתו יספק לחברה שירותי ייעוץ לצורך שיווק וקידום מטרותיה העסקיות. כחלק מתפקידו החדש של ישי, הוא ינסה לסייע לחברה להתמודד עם כמה אתגרים רגולטוריים העומדים בפניה. הראשון שבהם יהיה לקבל אישור ממשרד התחבורה לשווק את המונה הדיגיטלי שפיתחה ריידר ולהטמיעו במוניות. זאת, על מנת להגדיל את היקף העבודה והמכירות של החברה בישראל. ישי וריידר יפגשו בסוף החודש עם אנשי הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה על מנת לדון בנושא המונה הדיגיטלי.

ענף המוניות הישראלי מתאפיין בקשר הדוק למדי בין העוסקים בתחום לבין הדרג הפוליטי — דרך התפקדות נהגי המוניות במפלגות הגדולות וכן באמצעות העסקת לוביסטים — בשל אתגרים רגולטוריים רבים בענף. התחום של אפליקציות להזמנת מוניות עדיין לא מוסדר בפקודות התעבורה, ויתכן שישי יידרש לכך בעבודה מול משרד התחבורה.גם שאלת המיסוי על הכנסות מפעילות האפליקציות עומדת על הפרק, וישי וריידר עשויים להיכנס לדין ודברים מול משרד האוצר ורשות המסים.

עוד שאלה פתוחה בענף היא האם חברות כמו ריידר, גט ואובר נחשבות למעסיקות הישירות של הנהגים — ובנושא זה ייתכן שיצטרכו להתמודד מול משרד העבודה והרווחה. מעבר לכך, הנקודה הרגולטורית המפורסמת ביותר כיום בענף היא התנגדות משרד התחבורה לאפשר לחברות כמו אובר להציע שירותי תחבורה שיתופית, במסגרתם נהגים פרטיים יכולים להסיע נוסעים ברכבם תמורת שכר. בעניין זה, ריידר רואה עין בעין עם משרד התחבורה, אולם משרד האוצר, רשות ההגבלים וגופים ממשלתיים אחרים לוחצים לפתיחת השוק לאובר ודומותיה.

החוזה בין ישי לריידר מוגדר כחוזה לטווח קצר לשם פרויקטים מסוימים. כחלק ממנו, תפקידו של ישי יהיה לגייס משקיעים לחברה. כיום מוחזקת ריידר על ידי משקיעים יהודים־חרדים מאנגליה, בראשות איש העסקים אילי עמנואל.

ישי, 54, כיהן בתפקידים ציבוריים רבים, בין היתר כשר הפנים, שר התמ"ת, שר העבודה והרווחה ועוד. לאחר סכסוך מתוקשר עם יו"ר ש"ס, אריה דרעי, ניסה ישי להיבחר לכנסת דרך מפלגה עצמאית בראשותו, יחד, שלא עברה את אחוז החסימה בבחירות 2015. לאחר הכישלון שקעה מפלגתו של ישי בחובות כבדים של כ–10 מיליוני שקל, שלחלקם ערב ישי עצמו. מרבית החובות החוזרו או בוטלו במסגרת הסדר נושים.

בשיחה עם TheMarker אמר ישי כי לא ישמש כלוביסט אלא כיועץ: "מאז שעזבתי את הכנסת, פנו אלי חברות שונות כדי שאפתח להן דלתות, וסירבתי לכולם. הציעו לי הרבה כסף ומשרות נוחות, בגלל הקשרים והידידות שלי עם שרים ואנשים אחרי בפוליטיקה, אבל אני לא לוביסט. לכן במשך שנתיים לא הייתי במגזר העסקי. כשריידר פנו אלי וביקשו שאייעץ להם הסכמתי, כי זה מוצר מיוחד שנותן מענה לאוכלוסיות שונות ולא בא על חשבון אף אחד, לא הורס למישהו אחר, אלא עובד בשיתוף פעולה עם תחנות המוניות".
אלי ישי ריידר מוניות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 37 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד