י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

כשרות הדגים: הגר"ח קנייבסקי בפסק דרמטי

הגר"ח קניבסקי וגדולי הדיינים בירושלים ובבני ברק מתריעים במכתב מיוחד: "אסור לאכול דגים שלא נבדקו 'דג דג' שיש בהם סימני טהרה, ואין סומכין בזה על רובא או חזקה"

ראשי דגים. צילום: לוי נאזרוב
ראשי דגים. צילום: לוי נאזרוב

הגר"ח קניבסקי וגדולי הדיינים בירושלים ובבני ברק מתריעים במכתב מיוחד: "אסור לאכול דגים שלא נבדקו 'דג דג' שיש בהם סימני טהרה, ואין סומכין בזה על רובא או חזקה"

באזהרה וקריאה מיוחדת בעניין כשרות הדגים כותבים הרבנים "כבר הודענו דעתנו דעת תורה כפי שמקובל מרבותינו, כי ע"פ דין אסור לאכול דגים שלא נבדקו בדקדוק דג דג שיש בהם סימני טהרה, ואין סומכים בזה על רובא או חזקה וכיו"ב, ועד כה מי שלא היה יכול לבדוק בביתו את הדגים, לא היה בידו מה לעשות".

"ועתה בס"ד" כותבים הרבנים במכתבם "עלה בידי ההשגחה המהודרת שע"י בד"ץ שארית ישראל להביא דגים מחו"ל שהושגחו ע"י משגיחים נאמנים מטעם הביד"צ, שראו כל דג ודג בסימניו כשהוא שלם כנדרש".

הרבנים מסיימים בברכה "ע"כ הננו לחזק את ידי כל אלו הפועלים בזה להסיר מכשול מבתי ישראל. ובס"ד ההקפדה בזה תביא לחיזוק עניין הכשרות. ואנו קוראים לשאר ועדות הכשרות להצטרף לכך".

על המכתב חתומים רבי שריאל רוזנברג, רבי שבח צבי רוזנבלט, רבי דוד אריה מורגנשטרן ורבי מנחם מנדל לובין קריאה אליה הצטרף הגר"ח קנייבסקי.

הגאון רבי דוד אריה מורגנשטרן מרבני שכונת רמת שלמה ומתלמידיו של הגרי"ש אלישיב זצ"ל, הוסיף בקריאתו במכתב המיוחד כי "הדבר ברור שעל ועדות הכשרות לסדר השגחה צמודה בדגים שתחת השגחתם – לבדוק את סימני הטהרה בכל דג ודג, ולא לסמוך על בדיקת הלקוחות לעצמם (ובפרט שלא תמיד יודעים הלקוחות שחיוב הבדיקה מוטל עליהם, ואפילו באותם סוגי הדגים המיוצרים ללא נוכחות משגיח כלל), וראוי לחזק ידי ההשגחה המקפידה על כך, ולקנות את הדגים שנבדקו בסימני טהרתם".



דגים כשרות הרב חיים קנייבסקי אכילה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד