י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

'דיל' חסידי • הרב הצעיר ביותר: הרב אליהו אילוז

'דיל' שנרקם בין חסידות חב"ד לש"ס הביא לסיום הסאגה בבחירת שני רבני ערים • אור עקיבא זכתה ברב הצעיר ביותר בארץ, וקרית אתא קיבלה חב"דניק • בפנים: ראיון להאזנה

הרב דיסקין והרב אילוז
הרב דיסקין והרב אילוז



שתי ערים בהן לא מכהן רב במשך תקופה ארוכה - קרית אתא ואור עקיבא - סיימו את הסאגה שקדמה לבחירת רבני הערים. הרב חיים שלמה דיסקין, שליח חב"ד בקריית-אתא, יתמנה בקרוב לרבה האשכנזי של העיר.

במקביל באור עקיבא נבחר ברוב מוחץ הרב אליהו אילוז.

בקרית אתא קדמה לבחירות דרמה לא קטנה, כאשר הגר"ש עמאר ביקש להציב את מועמדתו של הגאון רבי אליהו מימון ואילו גורמים רבים בעיר, בראשם גאב"ד מאקווא, פעלו רבות לבחירתו של הרב דיסקין.

רק לאחר פעילות קדחתנית, ולאחר שהגר"ש אליטוב, חבר מועצת הרבנות הראשית, שניצל את קשריו הטובים בעולם הרבנות, עם תנועת ש"ס וגם את עובדת היותו חסיד חב"ד, נכנס לעובי הקורה, הצליחו כל הצדדים להגיע להסכם, במסגרתו הושג אישור חריג ממשרד המשפטים לאשר שני תקנים לרב עיר - אשכנזי וספרדי.

באור עקיבא, עיר קטנה יותר, ללא תקן לשני רבני עיר, נבחר הגאון רבי אליהו אילוז כרב הספרדי שיכהן כרב יחיד בעיר.

בחב"ד שלטשו עיניים גם לתפקיד רבני באור עקיבא, מיהרו להכריז כי הרב אליעזר שמואלביץ', יכהן כרב עדת האשכנזים בעיר, אך זאת ללא כל הכרה ממשלתית או רבנית מסודרת.

גורמים ברבנות אומרים, כי לאור הוויתור של אנשי חב"ד באור עקיבא, קיבלו בתמורה את תפקיד הרב בקרית אתא.

הגר"ע יוסף מברך את הרב אילוז. צילום:  באדיבות עיתון צילום: הגר"ע יוסף מברך את הרב אילוז. צילום: באדיבות עיתון
הגר"ע יוסף מברך את הרב אילוז. צילום: באדיבות עיתון 'יום ליום'


הרב אילוז: אני נרגש מהמשימה

הרב אילוז (37) שימש עד כה כרב שכונה בעיר. הוא בוגר הישיבות באר יעקב ובית התלמוד בירושלים, מוסמך לרבנות ולקראת סיום מבחני הדיינות. הוא נשוי ואב לששה ודמות מוכרת ומעורכת בציבור הדתי.

הרב מוכר לתושבי השרון בפינתו הקבוע ברדיו 90FM, בה הנחה פינה לשאלות ותשובות (שו"ת) בענייני דת והלכה.

הרב אילוז הנרגש, הודה לועדת הבחירות ולכל מי שתמך והביע בו אמון. "אני מאוד נרגש להיבחר לרבה של העיר אור עקיבא. אומרים שמשרת הרבנות איננה בגדר שררה, אלא בגדר עבדות למען הציבור. במשך השנה והחצי האחרונים הכרתי רבים מתושביה הנפלאים של העיר, ובטוחני שבעזרת הכוחות המצוינים הן של הרבנים ונבחרי הציבור המקומיים נוכל להגיע להישגים מצוינים. אני גאה להמשיך את המסורת הרבנית המכובדת של העיר הנפלאה הזו. אור עקיבא נמצאת היום בתהליכי תנופה, ואשתדל לעמוד בציפיות ולא לאכזב את הציבור שבחר בי".


להזאנה: הרב אילוז בתוכניתו של עמי מימון ברדיו 'קול ברמה'


תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד