כ"ה אייר התשפ"ד
02.06.2024

"התקציב טוב לחרדים, לקשישים, לחלשים ולערבים"

הכנסת מצביעה הבוקר על חוק התקציב • שטייניץ גאה: "תקציב של שילוב החרדים והערבים בכלכלה" • גפני תקף את 'ישראל ביתנו': "ביצעו חבלה במשק הישראלי ובתקציב"

מליאת הכנסת. צילום: יעקב נחומי
מליאת הכנסת. צילום: יעקב נחומי



"היום הזה צריך היה להיות בשבילי כיו"ר ועדת הכספים יום יפה", אמר ח"כ משה גפני הבוקר במליאת הכנסת, ופרס את ההיסטוריה של השבוע האחרון בכמה משפטים. "עבדנו, פיצלנו חלק מהחוקים בהסכמה, הגענו לאיזונים ולפשרות עם משרד האוצר כדי שיהיה תקציב טוב ומאוזן. הוא לא מושלם, יש הרבה בעיות שהתפשרתי עליהם, אבל חוק הסדרים הוא טוב מבחינת העובדה שאין בו גזירות. את אלו שהיו בו, הוצאנו בהסכמה.

"יש בחוק דברים חשובים כמו התכנית האסטרטגית לעידוד מפעלים לבוא לארץ, זוהי תכנית מצוינת. יש גם את חוק עידוד השקעות הון, לי אין חברי מרכז או טייקונים כך שהלכתי עם הנושאים האלו באופן עקבי.

"חשבתי היום להציע לכולם לתמוך בתקציב ולדחות את ההסתייגויות כי זה פרי המאמץ שלי ושל חבריי בוועדה, אבל פתאום במין חבלה כזאת עם סחיטה, יום לפני אישור התקציב קרה לי משהו שאינני זוכר כמותו בכנסת. הביאו נושא שהוא שנוי במחלוקת ואני כלל לא נכנס לפרטיו. הדבר נחת עלינו יום לפני ההצבעה. הייתי אצל ראש הממשלה והתחננתי שידחה את זה בשבוע, אבל כנראה של'ישראל ביתנו' יש אקדח, שאני לא יודע אם יש בו כדורים, והם איימו", ירה גפני את הפצצה.

"יש אחריות כלפי המדינה, יש תקציב, כלכלה , משק , יש גם אזרחים. אבל כנראה שהפוליטיקה חזקה יותר מהנושאים הענייניים, וכך הביאו את הכנסת לוויכוח קשה שכזה, יום אחד לפני הגשת התקציב. אני רואה בעניין הזה חבלה במשק הישראלי ובתקציב המדינה ובכלכלה.

"למרות זאת, התקציב הזה שמוגש לכנסת הוא מצוין וחוק ההסדרים הוא טוב. אני אצביע בעד התקציב כי התקציב טוב. אבל על מה שהצבעתי נגד בוועדה, על הכבאות, על מדיניות המס, מענקי האיזון, אני אצביע בעד ההסתייגויות".

"תקציב של שילוב החרדים והערבים בכלכלה"

שר האוצר, יובל שטייניץ, היה ממלכתי יותר בנאומו.

"בדרך כלל מסתכלים על השנה שהייתה ועל השנתיים קדימה, ולא הפעם. מדוע? כעת אתם צריכים להתמודד עם ההצלחה וזה לא פשוט", אמר. "הצגתי את התקציב הדו שנתי לפני שנה ושמונה חודשים, והאופוזיציה תקפה ואמרה שזה לא יעזור. הצגתי תוכנית בלימה ותנופה, את תוכנית המיסים שלנו. האופוזיציה תקפה והנה שנה אחר כך ישנן 100 אלף משרות חדשות. האבטלה ירדה והצמיחה מתקרבת לאחוז חיובי".

ואז עבר לדקה של פרסומת לתקציב החדש. "זהו תקציב של צמיחה, של חינוך, של פריפריה, של סגירת פערים וסיוע לחלשים. תקציב של שילוב החרדים והערבים בכלכלה. זהו תקציב טוב למדינת ישראל. למי הוא טוב? לאזרחי המדינה. הוא טוב לכלכלת המדינה. הוא טוב לאמהות העובדות - תהיה תוספת למעונות יום לאמהות עובדות.

"התקציב הזה טוב לקשישים, אלה שכבר לא יכולים עוד לעבוד. הוא טוב לעובדים החלשים, אלה שמשתכרים שכר מינימום. מדוע? לא רק שיש גידול בקצבאות, פעם ראשונה אחרי 20 שנה, החל מחודש ינואר הקרוב, יונהג מס הכנסה שלילי ותוספת הכנסה להורים עובדים בעלי שכר נמוך. אני אומר את האמת: החלשים בחברה, אלה שמרוויחים 5,000 ש"ח בממוצע, תהיה להם תוספת של 1,600 שקל בחודש עד שנה הבאה.

"התקציב טוב להכנסה הפנויה של האזרחים, שכולם נהנים ממנה. פעם ראשונה שיש חיזוק לחינוך. המרצים והסטודנטים יקבלו מיליארד שקל. זה חסר תקדים. יהיה חיזוק עצום לתעשיות ההיי-טק בגליל ובנגב - מה שיטיב עם הצמיחה והתעסוקה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד