כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

לידיעת הגולש משה כחלון: שכחת את אתר 'בחדרי חרדים'

שר הדתות עלה לדוכן הכנסת, במקומו של שר התקשורת, כדי להשיב לשאילתה של ח"כ אורי מקלב: מדוע מקופח הציבור החרדי בקמפיינים של לפ"מ • אבל במשרד התקשורת היה מי שפישל

השר אריאל אטיאס עם השר משה כחלון
השר אריאל אטיאס עם השר משה כחלון

השבוע, באחד מדיוני המליאה, עלה לדוכן שר הדתות, יעקב מרגי, במקומו של שר התקשורת, משה כחלון, כדי להשיב לשאילתה של ח"כ אורי מקלב.

"מדוע מקופח הציבור החרדי בקמפיינים השונים של לשכת העיתונות הממשלתית, כשלעיתים מדובר על קמפיינים המתריעים על סכנות שונות, כמו נהיגה בטוחה וכדומה?" – שאל מקלב. "האם הציבור החרדי אינו אמור להיות מודע לסכנות?!"

מקלב התעורר לנושא לאחר אסון 'מיניבוס הדמים', בו ניספתה משפחת ברנשטיין-גוטשטיין לפני כחמישה חודשים. בשעתו דובר כי משרד התחבורה שב ופרסם והתריע על סכנת המפגשים עם הרכבת, במהלך קמפיין ה"פסים", אך מקומה של העיתונות החרדית נפקד מקמפיין זה, כמו מעוד רבים אחרים.

למה מזהירים את הציבור במדינה מפני המפגש המסוכן עם הרכבת, ורק הציבור החרדי לא זכאי להיחשף למידע החשוב?! – שאל מקלב גם בכנסת.

שר הדתות, יעקב מרגי, השיב: "נעשה מאמץ מתמיד להביא את המידע הממשלתי לידיעת הציבור החרדי. בעת הכנת הצעה לפריסת מדיה נשקל הנושא על ידי אנשי המקצוע של לפ"מ - לשכת הפרסום הממשלתית ומוצג גם לנציגי משרדים", הסביר, אך הוסיף: "לעיתים נתקל הדבר בקשיים הן מצד המשרדים שאין בידם מקורות תקציבים מתאימים והן מצד קשיים במדיה החרדית. צריכת המדיה בציבור מוגבלת. בעיתונות ישנם מספר רב של ביטאונים, כשכל קבוצה קוראת בדרך כלל את כתב העת שלה. לדוגמה הליטאים קוראים את 'יתד נאמן', לחסידים יש את 'המודיע', לחסידים האחרים יש את 'המבשר' , הספרדים 'יום ליום' וכך הלאה 'בקהילה', 'כפר חב"ד', 'קו עיתונות דתית', 'משפחה', 'עולם החסידות' וכו'. מעבר לכך, לא כל המודעות מתאימות לציבור החרדי ורק את חלקן ניתן לעבד ולשכתב".

• איך שכחתם את כלי התקשורת החרדי המוביל אתר 'בחדרי חרדים', בעוד אתם מזכירים כלי תקשורת 'קטנים' ובלתי נחשבים בעליל?

בלשכת מרגי משיבים כי התשובה של משרד התקשורת הועברה להם בכתב, כפי שהיא, על ידי שר התקשורת, וכי עלינו להפנות את השאלה ליעד המתאים...

במשרד התקשורת הייתה התשובה: "אנחנו עובדים אתכם באופן שוטף".

אז נכון, ידיעות יח"צ מועברות אלינו, וטוב שכך, אבל איך שוכחים פרט כה חשוב? לתשומת לבך, השר כחלון.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד