י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

חסידות ממותגת: כך תראה חב"ד מהיום

קוקה קולה, נייקי, עכשיו גם חב"ד: החסידות, הפועלת עם מאות בתי חב"ד בכל רחבי הארץ, משתדרגת וממתגת את עצמה עם לוגו אחיד, צבע, פונט ושפת פרסום משותפת

המיתוג החדש שנחשף אתמול בכנס. צילום: יוסי פורמנסקי
המיתוג החדש שנחשף אתמול בכנס. צילום: יוסי פורמנסקי



המיתוג החדש של חב"ד בישראל נחשף אתמול (א') במהלך כינוס שלוחי הרבי בארה"ק במלון ניר עציון שבצפון.

מטרתו של המיתוג היא ליצור זהות אחידה עם מאפיינים ברורים, לכל הפרסומים של חב"ד ולכל הבתי חב"ד, כאשר הצופה אמור לקלוט מיד בשניה הראשונה, בין אם זה על גבי רכב, עלון או דוכן, כי מדובר בפרסום חב"די.

הרב ירחמיאל גורליק, משלוחי חב"ד חולון, הזמין את תומר בקלש, פסיכולוג מומחה בהתנהגות צרכנית ומרצה באוניברסיטת תל אביב למיתוג ותקשורת שיווקית, כדי להציג לפני השלוחים את המתווה ועקרונות החשיבה של רעיונות המיתוג.

המרצה הציג את שלושת הקווים המנחים את המיתוג החדש: בולטות - להיות בולט בזירה צפופה, אחידות - לשמור על אחידות ברמה הארצית ונכסיות - לשמר את הנכסים והערכים החב"דיים שהם אהבת ישראל וקרוב לבבות.

הרב משה פלס, שליח באשקלון, חבר ועדת היגוי המיתוג, סיפר כי בשנת תשכ"ט הורה הרבי לאחד הגבירים של השליח הרב שלמה קונין לקרוא לבתי חב"ד במדינתו בשם אחד, תוך שהרבי מביא דוגמא ומפרט: "כמו שיש רשת חנויות "גימבל'ס", וכשמישהו נוסע בעיר אחת וקונה בחנות הזאת הוא יודע לחפש בספר הטלפונים בעיר אחרת את אותו שם, ומוצא את החנות, וכך יהיה עם בתי חב"ד שיתפשטו בכל המדינה מהמערב עד למזרח".

דובר חב"ד הרב מנחם ברוד אמר כי השינוי חייב להיות אחיד בכל העלונים, הפרסומים, הלוגו של בתי חב"ד בישראל.

חברי צוות ההיגוי הם, הרב יוסף יצחק לבנהרץ, הרב נפתלי ליפסקר, הרב מנחם ברוד, הרב מנחם מענדל קרמר, הרב שלום גליצנשטיין, הרב ירחמיאל גורליק, והרב משה פלס.

מתבקש שחב"ד תעבוד בצורה מסודרת

הרב גליצנשטין אומר: "דיברו כאן היום הרבה על כך שחב"ד באופן אידיאולוגי אמורה להתחבר להלך הרוח המקובל בעולם. אם הדרך לעבוד מול אנשים, כדי שיקבלו אותך בצורה הטובה ביותר, היא כמותג מסחרי, יש לעבוד בצורה כזו. אם הדרך היא אחרת, אז נעבוד בדרך אחרת. היום מובן לכולם שאדם מוטה חשיבה לפי מותג. כך זה עובד.

"בתי חב"ד בישראל פועלים באופן מסיבי בקהילה, יש מאות בתי חב"ד, שלוחים ומוסדות, אך כיוון שלא עובדים באופן ממותג, בצורה מסודרת, אנשים לא עושים את החיבורים בין המוסדות ולא מבינים שכולם עושים אותו דבר ושהכל זה - חב"ד. קשה לעקוב אחרי פרויקטים שמוקמים בשמות שונים.

"כמו כל התפתחות בעידן המודרני, רק התבקש שחב"ד תעבוד בצורה מסודרת. לוגו אחד, הדפסה אחת, יש שפה עם צבעים, סגנון, צורה מסוימת, כך הרבה יותר קל לזהות מה אתה רוצה. חברות משקיעות מיליונים בפרסום ושיווק וכאן השלוחים יקבלו את זה ללא השקעה".

"התגובות היו נלהבות, השלוחים אימצו זאת בחום, מעל ומעבר לציפיות שלנו. המשתתפים בכינוס אהבו מאד את המיתוג החדש ושמחו. אני מקווה שזה יוביל להתפתחות בתחומים נוספים".
























































תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד