י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

לא יאומן: עובדי הנמלים דורשים העלאת שכר

העובדה שחלקם ממוקמים ברשימת שיאני השכר במשק לא ממש מפריעה לעובדי הנמלים להיאבק על תוספת שכר • נמלי אשדוד, חיפה ואילת יושבתו ללא הגבלת זמן

לא יאומן: עובדי הנמלים דורשים העלאת שכר

בניגוד לפעמים האחרונות בהם נפגשו אבי ניסנקורן יו"ר האגף המקצועי בהסתדרות ואילן לוין הממונה על השכר באוצר, כאשר לרוב מושג סיכום כלשהו בין המשק לאוצר והשביתות נמנעות, הבוקר הכריזה ההסתדרות על שביתה.

השביתה תחול בכל שלושת נמלי הים של ישראל – אשדוד,חיפה ואילת, והיא הוכרזה ללא הגבלת זמן, זאת בשל המבוי הסתום אליו נקלע המו"מ על תוספות השכר לעובדים.

עובדי הנמלים דורשים לקבל תוספת שכר של 9% בניגוד לעמיתיהם מהמגזר הציבורי המסתפקים בתוספת של 6.25% שהושגה בסיכום האחרון, בנוסף דורשים עבור קבוצת עובדים מסוימת תוספת של 5% שנמנעה מהם בעבר.

מנגד, באוצר טוענים כי גם ככה השכר הממוצע בנמלי אשדוד וחיפה הוא מהגבוהים במשק – 23 אלף שקל בממוצע, מה גם שעובדי הנמלים זכו לתוספות שכר של כ-35% במסגרת הרפורמה הצפויה בנמלים, לדברי האוצר, השביתה מוכיחה כי ההסתדרות נאבקת למען החזקים ולאו דוקא למען אלו שנוסדה בשבילם.

איגודי היצואנים והיבואנים – המשתמשים הכבדים בהובלה הימית, הזהירו הבוקר מהנזקים הכבדים שיגרמו על ידי השביתה, בסך המוערך במאות מיליוני שקלים.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד