י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

עוד חניון מיותר? 350 מקומות חנייה אושרו במרכז ירושלים

ועדת המשנה להיתרים של עיריית ירושלים החליטה בשבוע שעבר להקים חניון בכניסה לשוק מחנה יהודה, למרות התנגדות סוחרים ותושבים • התנועה לאיכות השלטון: "תוכנית תמוהה לאזור שפורח דווקא בזכות הגבלת הכניסה לרכב פרטי"

שוק מחנה יהודה. צילום: פלאש 90
שוק מחנה יהודה. צילום: פלאש 90



ועדת המשנה להיתרים של עיריית ירושלים, החליטה לאשר חפירת חניון תת קרקעי ענק בכניסה הצפונית לשוק מחנה יהודה, אחרי שדחתה 99 התנגדויות להקמתו. בהחלטתה הודיעה העירייה כי התוכנית המקורית תשונה ובמקום כניסה שהיתה מתוכננת מתוך שטח השוק, הכניסות והיציאות יהיו רק דרך רחוב אגריפס הצר שהיום חלקו מוקצה כנתיב תחבורה ציבורית ועוברים בו מאות אוטובוסים ביום.

המתנגדים ציינו כי התוכנית לחניון נהגתה בתקופה שבה לא פעלה בירושלים רכבת קלה, ואילו כיום רבים ממבקרי השוק מגיעים אליו ברכבת ולכן אינם זקוקים לחניה. המתנגדים הסבירו שמתכנני התוכנית אינם מכירים את השטח, שכן בקרבת השוק יש כבר היום הרבה שטחי חנייה רבים בתשלום שעומדים ריקים רוב הזמן. כמו כן הוזכר כי המאמצים שעושה העירייה להקמת החניון אינם מתיישבים עם מהלכים שהיא מקדמת בנוגע לאזור ולהפיכתו כסביבה מוטה לתחבורה ציבורית והליכה ברגל. כמו כן הוזכר שרק באחרונה אישרה העירייה פיתוח של מגרש במרחק מאתיים מטרים מהחניון המתוכנן, שם הוסב מבנה בית ספר ישן למלון בוטיק שלצידו נבנים שני מגדלי מגורים, ותחתם יוקם עוד חניון קרקעי בן חמש קומות ובו עוד מאות מקומות חניה, שבחלקם יהיו ציבוריים.

גם משרד התחבורה הביע מורת רוח מתוכנית החניון בעבר: "המשרד מתנגד לתוספת החניות בשל העומס הכבד הקיים כבר כיום ברחוב, שכבר פוגע קשות באיכות השירות לתחבורה הציבורית", נמסר מהמשרד, "נביא את התנגדותנו מפני מהנדס העיר".

חרף כל אלה, החליטה בשבוע שעבר העירייה לאשר את התוכנית להקמת החניון. עם היוודע ההחלטה, הביעה התנועה לאיכות השלטון שהיתה ממתנגדיו תמיהה חוזרת לגבי הצורך בו "באזור שזוכה לפריחה כלכלית אדירה דווקא בזכות הוצאת הרכב הפרטי מתוכו", כלשון הודעת התנועה. "החניון תוכנן לראשונה בשנת 2004, והעירייה ממשיכה לקדם אותו במשך 13 שנה, לשלם ליועצים ואנשי מקצוע מהקופה הציבורית – למרות שהרכבת הקלה החלה לפעול ושינתה מהיסוד את הנגישות לאזור, וזאת מבלי שהציגה אפילו דו"ח אחד שמעיד על מחסור בחניונים בתשלום באזור, ותוך הצגת נתונים מעוותים שנועדו להרגיע את החששות בנוגע לקטסטרופה התחבורתית שהחניון צפוי לגרום", אמרו נציגיה. "התעקשות גורמים בעירייה לקדם את החניון בכל מחיר מעוררת סימני שאלה של ממש, לאור מדיניות העירייה המוצהרת לעודד תחבורה ציבורית באזור, ונוכח העובדה שבדיון האחרון בוועדה נרמז שהקמת החניון תמומן למעשה מכספי ציבור, ולא מכספי יזם פרטי, כמו שנטען עד היום".

התנועה לאיכות השלטון שלחה לעיריית ירושלים בקשת חופש מידע שבה התבקשו בדיקות ההיתכנות שנערכו לחניון והסכומים שהושקעו בתכנונו עד היום, אך עד כה העירייה נמנעה מלהשיב, גם כחלוף המועד הקבוע בחוק.

התנועה מסרה כי היא שוקלת את צעדיה המשפטיים בעקבות ההחלטה, ובכלל זאת הגשת ערר יחד עם עמותת אדם טבע ודין אשר הגישה התנגדות לחניון בשיתוף עמה.
מחנה יהודה חניון משרד התחבורה עיריית ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד