כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

האם רב הכנסת הסיר את הכשרות במזנון הבשרי?

בשל שיפוצים שנמתבצעים במטבח הבשרי של מזנון הכנסת, מגיע האוכל אל המזנון מקייטרינג חיצוני. רב הכנסת הורה כי אל המשאית המובילה את האוכל אל הכנסת יוצמד משגיח מטעם הקייטרינג, משההוראה לא כובדה, הסיר הרב את הכשרות

האם רב הכנסת הסיר את הכשרות במזנון הבשרי?
מזנון הכנסת צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



המזנון הבשרי בכנסת - ללא כשרות: מאחר ומתבצעים שיפוצים במטבח הבשרי בכנסת, המזנון הבשרי של הכנסת החל לקבל ארוחת צהרים מקייטרינג פרטי, ובשנה הקרובה ארוחות הצהרים בשריות יוגשו ליושבי המזנון מהקייטרינג.

רב הכנסת הרב אלכס הוכמן, הורה כי אל המשאית המובילה את האוכל אל הכנסת יוצמד משגיח מטעם הקייטרינג עצמו: "במהלך נסיעת המשאית מהמטבח עד להגעת המשאית לכנסת, אין שום פיקוח על תוכן המשאית, ולפיכך חייב להיות משגיח לאורך הנסיעה" נאמר בהנחיה.

ההוראה של רב הכנסת החזיקה תקופה קצרה, ואתמול גילה הרב הוכמן כי האוכל הגיע מהקייטרינג ללא משגיח, הרב הודיע מיידית לקייטרינג שאם אין משגיח עם האוכל הוא לא אחראי על האוכל, ושלל את תעודת הכשרות מהמזנון הבשרי.

'בחדרי חרדים' פנה לרב הוכמן לתגובה, הרב הוכמן השיב כי איננו מעוניין להגיב והפנה אותנו אל דוברות הכנסת לקבלת תגובה.

מדוברות הכנסת נמסר: "הכשרות בכנסת, מאז ומתמיד, היא ברמת ההשגחה הגבוהה ביותר, כזו שנותנת מענה לכול באי המשכן גם המקפידים ביותר.

"מובן לכן שהקייטרינג המביא המזון לכנסת בתקופת השיפוץ, עומד בכול הכללים המחמירים, כשרות 'מהדרין ירושלים' ובד"צ העדה החרדית.

"לעניין צירוף משגיח מיוחד למשאית: בכול הכבוד, בידי הכנסת מכתבו של הרב הגאון אריה שטרן, הרב הראשי לירושלים, שאין בדבר צורך.

"נכון לזמן זה, גם לא התקבלה בכנסת כול הודעה על הסרת הכשרות או שינוי כלשהו בנושא.

"ברור גם שעל מנכ"ל הכנסת להקפיד בכספי ציבור ולוודא שהוצאות שונות הן אכן הכרחיות" נמסר מהכנסת.
מזנון הכנסת כשרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד