י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

משרד הבריאות מודה: עלייה בתחלואה בסלמונלה מביצים

ל-Themarker נודע על התפרצות זן אלים של חיידק הסלמונלה במעון בדימונה, בעקבותיה חלו לפחות 7 פעוטות • משרד הבריאות: "קיימת סבירות גבוהה שמקור החיידק הוא בביצים, אך טרם אותר מקור ספציפי או ודאי"

משרד הבריאות מודה: עלייה בתחלואה בסלמונלה מביצים



משרד הבריאות מודיע על עלייה בתחלואה מסלמונלה מביצים. בהודעה שפירסם נכתב כי "בתקופה האחרונה נצפתה עלייה בשכיחות של סלמונלה אנטריטידיס - זן של חיידק הסלמונלה - ב-14 מדינות באירופה וגם בישראל. החיידק גרם לתחלואת מעיים ואף למספר צברים של תחלואה ב-2016 ו-2017. על פי המידע הקיים בידי משרד הבריאות, קיימת סבירות גבוהה שמקור החיידק הוא בביצים, אך טרם אותר מקור ספציפי או ודאי".

עוד נכתב בהודעת המשרד כי המקור לחיידק באירופה הוא ככל הנראה בביצים שמקורן בפולין. ארועי ההתפרצות נרשמו, בית היתר, בבריטניה, הולנד, איטליה, הונגריה, נורווגיה ושוודיה. 218 מקרי תחלואה אובחנו שם, וכן אירעו שני מקרי מוות, אחד מהם של ילד בן 5 מקרואטיה.

משרדי הבריאות והחקלאות טרם השיבו לפנייתנו בדבר קשר אפשרי בין התפרצות הסלמונלה באירופה לעלייה בתחלואה בישראל, אולם מסרו כי "הועברו דגימות לאירופה על מנת לבדוק האם מדובר באותו חיידק, ותהיינה תשובות תוך מספר שבועות".

חיידק בגן הילדים

בשבוע שעבר פורסם כי 30 ילדים בני שנה עד שנתיים מפעוטון בירושלים נדבקו בחיידק אלים של הסלמונלה, ושניים מהם אושפזו. משרד הבריאות לא מפרט בהודעתו בכמה אירועי תחלואה מדובר, אולם ל-TheMarker נודע שב-9 באפריל אותר החיידק ב-11 ילדים במעון של נעמת בדימונה, כשאצל שבעה מהם נמצא חיידק הסלמונלה האלים אינטיריטידיס.

בפנייתנו בתחילת השבוע שעבר למשרד הבריאות בשאלה האם בחודשים האחרונים נודע על התפרצויות נוספות במעונות אחרים, מלבד האירוע בירושלים. במשרד הבריאות אמרו בתחילה כי לא ידוע להם על אירועי תחלואה נוספים, ורק אחרי פנייה נוספת ואזכור של התפרצות הסלמונלה בפעוטון בדרום, נמסר ממשרד הבריאות אודות האירוע במעון בדימונה.

בשבוע בו פורסם דבר התפרצות הסלמונלה בגן הילדים בירושלים אובחנו על ידי מועצת הלול והשירותים הוטרינריים במשרד החקלאות משקים בצפון הארץ הנגועים בסלמונלה מהזן האלים. על אף הסכנה, הודעה לא נמסרה לציבור עד אחרי פרסום הדבר ב-TheMarker, ולא נעשה הליך של ריקול - איסוף ביצים ששווקו מאותם משקים וקיימת אפשרות שעודן מצויות בשוק ובבתי צרכנים.
סלמונלה ביצים משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד