כ"ה אייר התשפ"ד
02.06.2024

המקום שהכי לא רוצים את החרדים: היי-טק

דו"ח אונו חושף את הנתונים שכולם מתאמצים להחביא: המעסיקים לא רוצים את החרדים במקומות העבודה • במפעלי ההי-טק לא התביישו להצהיר: האחרון שיקודם - החרדים

בנייני היי טק. לא רוצים חרדים
בנייני היי טק. לא רוצים חרדים

בעוד השיח התקשורתי סביב העסקת החרדים ממשיך להדהד בעוצמה בכל כלי התקשורת, מתפרסם היום דו"ח אונו שבדק את השתלבותן של קבוצות מודרות בשוק התעסוקה.

הדו"ח בדק את השתלבותן של ערבים, חרדים ובעלי מוגבלות שכלית בשוק התעסוקה הציבורי, במוסדות הבריאות ובשוק ההיי-טק. מצבם של החרדים הוא החמור ביותר, זאת כאשר נמדדת רצונם של המעסיקים לקדם את אחד מהמוזכרים לעיל במקום עבודתם.

דבריו של ד"ר אמיר פז פוקס, ממחברי הדוח המתפרסמים ב'מעריב' מחזקים את ממצאי הדוח: "יש פה באמת הדרה וחוסר רצון לשלב ולקדם את אותם אנשים משכילים בשוק העבודה בישראל.

74% מהמעסיקים שמילאו את השאלון מדווחים שהם נרתעים מהעסקת אנשים עם מוגבלויות 53% נרתעים מהעסקת ערבים ו- 50% נרתעים מהעסקת חרדים".

בדו"ח ניתן לראות גם תופעה נוספת הנותנת מענה לתופעה הבעייתית הקודמת.

ההחלטה של אותן אוכלוסיות מודרות- בהן חרדים, ערבים ובעלי מגבלות לפתור בכוחות עצמן את בעיית הדרתן משוק התעסוקה נעשית באמצעות יצירת מסגרות תעסוקתיות ייעודיות לאותן אוכלוסיות.

הדוח מציג דוגמאות של חברות שפועלות להגביר העסקה של אוכלוסיות אלה. במקביל החלו מספר אנשים עם מוגבלות להקים מרכזי פיתוח שיעסיקו בעיקר אנשים עם מוגבלות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד