י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

ועדת הכלכלה בודקת: למה קרסה סלקום?

בהופעתו בפני ועדת הכלכלה של הכנסת, סיפר מנכ"ל סלקום הכול על התקלה הגדולה לפני כחודש • כך קרסה החברה, כך נבדקה התקלה, כך פוצו הלקוחות • לא חבלה, אבל עדיין לא ברור מה קרה

עמוס שפירא במסיבת העיתונאים, לאחר התקלה
עמוס שפירא במסיבת העיתונאים, לאחר התקלה

חודש חלף מאז התקלה הגדולה של סלקום, תקלה שגרמה לנזקים כבדים ללמעלה מ-3 מיליון לקוחות. הבוקר התכנסה ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ כרמל שאמה-הכהן, לדון בנושא, "למניעת הישנות מקרים דומים", כפי שהגדיר זאת שאמה בפתח הדיון.

מנכ"ל סלקום, עמוס שפירא, אמר בדיון כי החברה לא הקלה ראש בחומרת האירוע. "ב-1 בדצמבר בשעה 9:57 איתרנו תקלה ביכולתם של חלק מלקוחות החברה להוציא ולקבל שיחות, שמקורה בליבת הרשת", אמר שפירא. "ברגע שאותרה התקלה החל בירור מיידי ומעמיק לאתר את מיקום התקלה ואת היקפה ובתוך זמן קצר של כרבע שעה בוצעו פעולות במערכת שמניסיוננו אמורות היו להביא לחזרה לפעולה סדירה של המערכת.

"חשוב לדעת שסביב 11 השעות בהן התקלה לא נפתרה במלואה, עדיין 70% מהשיחות שמתקיימות ביום רגיל התקיימו גם בזמן התקלה". הוסיף שפירא, וסיפר: "בסביבות השעה 4 כבר התחלנו לראות סימנים לשיפור בפעולת הרשת, אולם החלטנו שאנחנו לא מודיעים הודעת הרגעה עד שהרשת במלואה חוזרת לעבודה תקינה וכמובן גם לאחר שבשעה 9 בערב כבר התאוששה המערכת לחלוטין המשכנו לעבוד במתכונת חרום וללוות מקרוב את פעילות הרשת בפיקוח צמוד של מיטב המומחים שלנו ושל נוקיה-סימנס".

בהמשך התייחס מנכ"ל סלקום לסוגיית הפיצוי. "מייד לאחר שהתגברנו על התקלה קיבלנו החלטה שאנחנו מעניקים הטבה לכל לקוחותינו ללא יוצא מן הכלל. ההטבה שלנו היתה החזר מלא על שיחות והודעות SMS בארץ במשך כל השבוע שלפני התקלה - מדובר בהטבה בהיקף כולל של 66 מיליון שקל".

שפירא הבטיח: "התקלה הזו בסלקום לא תחזור", וכי הם נקטו "בכל הצעדים הדרושים כדי להביא את הרשת שלנו לתנאים ותצורה שמבטיחים שהתקלה הזו לא תחזור". יחד עם זאת, הדגיש, "צריך להבין שאי אפשר להבטיח ב-100% שלא תהינה תקלות אחרות".

הוא סיפר כי למרות כל הבדיקות אותן ערכו, עדיין "לא ניתן להצביע במדויק על מקור התקלה", וכי "לא נמצאה אינדיקציה לכך שמקור התקלה הוא בחבלה או בניסיון חבלה חיצוני".

היו"ר שאמה-הכהן סיכם ואמר כי הפיצוי או ההטבה הטובה ביותר שניתן להעניק ללקוחות היא לוודא שתקלה מסוג זה לא תחזור על עצמה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד