ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024

בהלת השפעת? לא במגזר החרדי

הבהלה ממגיפת השפעת פשטה בכל הארץ ורבבות התחסנו השבוע מפני הנגיף הקטלני • אבל המגזר החרדי נותר אדיש ולא מגיע להתחסן • בירושלים, למשל, נרשמה רק עלייה קלה בפונים להתחסן

לא ממהרים להתחסן
לא ממהרים להתחסן צילום: באדיבות המצלם

אחרי חודשי אדישות ארוכים, מסתער הציבור ברחבי הארץ על החיסונים, אבל המגזר החרדי עדיין אדיש. מתחילת החורף מבקש משרד הבריאות מהציבור שבאוכלוסיות הסיכון, להתחסן נגד נגיף השפעת אך הציבור היה אדיש למידי.

אבל אירוע הפטירה הפתאומי של בן ה-16 מקיסריה היה צלצול השכמה ובימים האחרונים החלה הסתערות על החיסונים.

לפי הדיווחים, רבבות איש התחסנו השבוע בקופות החולים, אך דווקא במגזר החרדי לא נרשמה עלייה. קופות החולים מדווחות כי למוקד הטלפוניים שלהם מגיעות פניות רבות בנושא ורבים הגיעו לסניפים וביקשו להתחסן.

במכבי שירותי בריאות מדווחים על אלפי איש שהתחסנו בימים האחרונים. כאשר אתמול (יום ד') הגיעו כששת אלפי מתחסנים.

בקופת חולים כללית, הגדולה בישראל, מדווחים על עלייה חדה במספר המתחסנים, המוערך בכ-10 אלפים בימים האחרונים. כך גם בקופת החולים אחרות.

הביקוש אף גרם למחסור בכמה מוקדים. בקופת חולים כללית היה מחסור זמני בחיסונים באזור השרון, עד שהושלם המלאי.

אך למרבה ההפתעה, במגזר החרדי העניינים כרגיל ובירושלים למשל, כפי שמדווחת קופת חולים מאוחדת הייתה רק עלייה דלילה בפניות לחיסונים.

כך גם אומרים ל'בחדרי חרדים' גורמים בקופות החולים, שבערים החרדיות האחרות, לדבריהם, יש עלייה מתונה בביקוש אך היא אינה דומה לזו שמתחוללת בכל הארץ.

הלחץ המתון נרשם בעיקר בפניות לחיסונים, אך בשערי חדרי המיון ובבתי החולים לילדים העומס שווה בכל הארץ.

"החורף החם מטעה", מסביר ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו. "אך המחלה מופיעה בעונת החורף ואין מתאם בין עוצמתו של החורף לעוצמת השפעת".

במשרד הבריאות, אגב, לא מוצאים הבדלים בין סוגי האוכלוסיה. "לא התקבלו נתונים המבדילים בין סוגי האוכלוסיות בהתחסנות לשפעת", אומרים שם. יתכן שמקור התגובה הוא בקושי לפלח סוגי אוכלוסיה שונים.

בלשכת סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, מדגישים כי מדובר בחיסון "המומלץ ומקובל על ידי כל גורמי הרפואה וכן על ידי גורמי הלכה מובקהים מפאת הציווי 'ונשמרתם מאד לנפשותיכם'".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד