ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024

נוסעי אל על שלום: יתכן ונדבקתם בשחפת

נוסעי טיסת אל על מברזיל קיבלו לאחר הנחיתה שיחת טלפון מדאיגה: אחד הנוסעים, שהשתעל ללא הרף במהלך הטיסה, אובחן כחולה בשחפת • חשש שגם חלק מהנוסעים נדבקו במחלה

נוסעי אל על שלום: יתכן ונדבקתם בשחפת
חברת אל על

נוסעי טיסת אל על מספר 042 מברזיל, שנחתה בישראל ביום שני בשבוע שעבר, קיבלו עתה הודעה מדאיגה: ייתכן והם נדבקו בנגיף השחפת מחולה שהיה על הטיסה.

על הטיסה שהמריאה ביום ראשון שעבר, עלה צעיר ישראלי שהשתעל ללא הפסקה וירק דם.

מצבו של הצעיר הדאיג את צוות המטוס ורופא שהיה על המטוס טיפל בו. צוות הטיסה אף יצר קשר עם חדר המיון של בית החולים איכילוב שהנחה אותם לבודד את הצעיר משאר הנוסעים עד כמה שניתן. בעקבות זאת, הושמה מסכה על פניו ופונתה עבורו השורה האחרונה של המטוס.

עם נחיתת המטוס פונה הצעיר לבית החולים איכילוב שם אושפז ואובחן כחולה במחלת השחפת, המידבקת דרך האוויר. הצעיר אושפז למשך יומיים ולאחר מכן שוחרר לביתו להמשך טיפול.

לאחר האבחון, החליט משרד הבריאות לפנות לנוסעי המטוס שישבו בקרבת הנוסע, בבקשה שיבואו להיבדק, כיוון שיש סיכוי כי נדבקו במחלה.

מאחר שמדובר בזמן דגירה ארוך, רק בעוד שמונה שבועות ידעו הנוסעים ואנשי הצוות אם הם אכן נדבקו במחלה.

עם זאת מאחר והנוסע בודד מייד עם תחילת הטיסה, הסיכויים שנוסעים אחרים נדבקו הינו קטן.

חברת אל על מסרה כי "מרגע שנודע על מחלתו של הנוסע עמדו אנשי הצוות בקשר עם בית החולים איכילוב, אשר שיבח את אל על על הטיפול המיטבי בבעיה. אנשי הצוות פעלו על פי ההנחיות, בודדו את החולה והעניקו לו טיפול, אנו מקווים שיתברר שמדובר בסופו של דבר בחשש שווא וכי לכל הנוסעיים שלום".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד