כ"ה אייר התשפ"ד
02.06.2024

ה'פרו בונו' של יעקב וינרוט • הנתונים נחשפים

לאחר מאבק של כלי תקשורת, נחשפו סכומי שכר הטירחה שגבה עו"ד וינרוט מלקוחותיו • כמה שילם דה הרטוך על הסטירה? כמה משלמים רבנים? וכמה אלוף בצה"ל?

עו"ד וינרוט. גמ"ח של ממש
עו"ד וינרוט. גמ"ח של ממש

לאחר מאבק ממושך של כלי תקשורת רבים, התיר בית המשפט לפרסם נתונים על הכספים שגבה עורך הדין יעקב וינרוט מלקוחותיו הציבוריים.

כזכור, נחשד ויינרוט כי גבה שכר טרחה זעום משוקי ויטה, פקיד שומה ראשי במס הכנסה, בתמורה לכך שויטה סיפק שומות מס נמוכות במיוחד ללקוחותיו של ויינרוט.

התעריפים שפורסמו היום, מוכיחים לטענת ההגנה, כי ויינרוט נהג באופן קבוע להתחשב בלקוחותיו בשלל מקרים, ולהפחית את דמי הטרחה שגבה מהם.

נשיא המדינה לשעבר עזר וייצמן, למשל, נזקק לכ-80 שעות ייעוץ, תמורתם גבה ויינרוט 34 אלף שקל בלבד. את ניצב יעקב גנות ייצג ויינרוט במשפט שכלל אלפי שעות ייעוץ ודיונים, תמורתם גבה כ-250 אלף שקל בלבד.

אריה דרעי, בראשית משפטו המתוקשר, זכה לייצוגו של ויינרוט, כאשר ויינרוט מקדיש את שכר הטירחה המיועד לצדקה.

אמנון דה-הרטוך נזקק לייעוץ מויינרוט בעקבות הסטירה המפורסמת אותה הנחית על לחיו של חבר הכנסת יעקב כהן. במקרה זה, בעקבות הזדהותו של ויינרוט עם מצבו של דה-הרטוך, לא נגבה כלל שכר טרחה.

לקוח נוסף שזכה לשירותי חינם מויינרוט היה האלוף במיל. יפתח רון-טל, מפקד זרוע היבשה בצה"ל. ויינרוט נימק את המחווה בכך שאינו נוטל שכר מאלוף מכהן בצה"ל.

גם הרב שאר ישוב הכהן - רבה של חיפה, אשר נזקק לשירותיו של המשפטן, זכה לקבלם בחינם. בנימוקיו ציין ויינרוט, כי אינו מרשה לעצמו לגבות שכר מאדם בן 81 המוגדר כנכה ושרד את השבי הירדני.

גם רבה של קרית-אונו - הרב ד"ר רצון ערוסי זכה לייצוגו של ויינרוט תמורת אחוז זעום מפיצוי שנפסק לזכותו. ויינרוט ציין שראה את התיק כהתנכלות אישית על רקע דתי, ולפיכך נענה לאתגר תמורת סכום סימלי.

בנוסף נמצאים ברשימת לקוחותיו של הפרקליט הדגול: ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון, השר לביטחון פנים לשעבר פרופ' שלמה בן עמי, ראש עיריית גבעתיים אפי שטנצלר, שר האוצר לשעבר אברהם הירשזון, חברי הכנסת צחי הנגבי ויעקב אדרי, ורבים נוספים.

המשותף למרביתם הוא שכר הטרחה הנמוך מאוד, אם בכלל, אותו גבה המשפטן, לפי קריטריונים משלו, שכללו התחשבות במצבו האישי של הלקוח, במקרה הספציפי וביכולותיו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד