כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

רוצים לדעת כמה כסף עושים במשרדי הפרסום?

השפית מירי זורגר ממשיכה לחפור לקריירה שלה קבר • פתאום יש באלגן מבורך בדפדפנים • בבקהילה לא מפסיקים לתזז • וכמה כסף יש במשרדי הפרסום החרדיים?

רוצים לדעת כמה כסף עושים במשרדי הפרסום?



בכמה מילים

מימד עדיין קוטפים ואוספים, השפית מירי זורגר ממשיכה לחפור לקריירה שלה קבר בחסות אפיקים ואבקת המרק של אוסם, ובאיחור אלגנטי 'קנור' פותחים חזית למשפרי הבישול של 'אסם'.

הילדים הממושקפים של כללית משתלטים על המדיה, קמפיין חדש של מימד לבייגל-בייגל עלה לאוויר, שטראוס נאלצים לתת דין וחשבון על הג'לטין הטרף, ואפיקים מעבירים אלינו ככתבו וכלשונו את קמפיין המהפכה של בזק - בולטון אף מגדילים לעשות וקונים שטחי פרסום עבור פוגל אוגילבי ואזימוט.

האינטראקטיב אקטואלי מתמיד ועד שדו"חות יפעת מתבשלים להם ואנחנו מביאים לכם כאן את המספרים של דירוג המשרדים נכון לסוף שנת 2010.

תנו כבוד למיזכה

מזכה (קרדיט בלעז) הוא, על פי המילון, ציון שמו של היוצר בעת אזכור מידע, רעיון או ניסוח שיצר, על מנת ליחס את היצירה ליוצר ולא למי שמסר אותה.

בולטון, אפיקים, לתשומת לבכם.

העתיד כבר כאן

בשקט, בלי ששמנו לב, מתפתח לו ענף האינטראקטיב במגזר. פתאום זה לגיטימי להשאיר לוגו על באנרים ודפי נחיתה, פתאום בגל אורן מביאים את כל הלקוחות ל'בחדרי חרדים', ואוויס מתחרים במירס שמתחרים בהפועלים שמתחרים במאוחדת על הבאנר היפה ביותר.

פתאום גם אפיקים מעלים באנרים יחד עם קמפיין של בזק, פתאום יש באלגן מבורך על דפי הדפדפנים.

ועדיין, האינטראקטיב החרדי בחיתולים: הדבר המסעיר ביותר שהבאנרים החרדיים מסוגלים לעשות הוא לקפוץ ולהסתובב, בעוד אחיהם החילונים כבר עברו מזמן את תקופת הבנאליות.

במשרדי הפרסום מתחילים לקלוט לאט-לאט את המדיה הלא-כל-כך-חדשה והכדור כבר מתגלגל לכיוון הלקוחות, שנאלצים להתרגל גם הם ותקציבי 2011 לנוכחותו ההולכת ומתפתחת של האינטרנט החרדי.

זו גם ההזדמנות להתנבאות קלה, אם יורשה, כי נראה שענף הדרושים החם בברנז'ה הולך להיתפס על ידי פלאשיסטים ומעצבי אתרים, לתשומת לב אלו ששוקלים חדירה לשוק הדרושים הרדום.

תקראו, תבינו

ביום ראשון הקרוב יסתיים מבצע התרומה לקהילה המשותף של בנק הפועלים ופלדהיים, במכירת קרוב ל-100 אלף ספרי ילדים ב-10 שקלים. אין מה לומר, ממציאי "תקרא תצליח" בבנק הפועלים ודאי לא שיערו את היופי שילווה את הפרוייקט הזה בציבור החרדי, הילד של משי זהב נראה יופי בתמונות עם ראשי ההנהלה.

אולי זה הפרוייקט גאוני, אולי אלו פלדהיים שהציבור הרחב רוכש כזו מן אהבה בלתי מתפשרת לספרים שלהם, אבל לגל אורן מגיע צל"ש ולו על הארוע בחנות הדגל של פלדהיים במאה שערים.

דירוג המשרדים - המספרים

ב'יפעת בקרת פרסום' עדיין עובדים על הדו"ח הסופי המסכם לשנת 2010, ובינתיים אנו מביאים כאן את המספרים שמאחורי משרדי הפרסום, כפי שאנו ניתחנו אותם - סיכום שנה.

בולטון פוטנציאל שומרים על המקום הראשון, עם הון של כ-20 מליון דולר, בגידול ממוצע קטן יחסית.

גל אורן BSD מיד אחריהם עם עליה של עשרות אחוזים והון של כ-13 מליון, הרבה הודות לפלדהיים. בכך גל אורן מכניסים לכיס הקטן את אפיקים, שרשמו עליה מזערית ובעיקר דורכים במקום עם 11 מיליון $.

נראה שרכישת 'טריו' על-ידי קבוצת אפיקים לא הועילה הרבה ליגאל רווח, לפחות לא בכל הקשור למגזר החרדי. רוב הלקוחות עברו אל מוטי קוטיינר, בעלי משרד הפרסום 'בראשית' שמחזיק במקום ה-8 (קרוב ל-3 מליון $) בדירוג המשרדים ומתמחה בנבואה, כך לפחות מתלחששים לו מאחורי הגב.

לקוח אחד משמעותי של 'טריו' עדין תלוי באוויר. 'פרוקטר & גמבל' על מגוון מוצריהם ותקציבם הגדול עוד לא בחרו היכן להשתקע ואולי הם יהיו אלו שיכריעו את הכף לגבי הבאים בתור. ומה עם קופת חולים לאומית? ימים יגידו.

מימד במקום הרביעי עם כמעט חצי מהונם של בולטון, אחריהם 'טריו' (ז"ל) עם 6 וחצי מליון$ ובמקום השישי, עם כמעט 5 מליון - תוצאות אפקטיביות.

ממשיכים לחקות

חבלי הלידה של עיתון 'בקהילה' המחודש ארוכים מתמיד. כולנו עוקבים בדריכות אחר השינויים ומקווים לראות ביום מן הימים את התוצר המוגמר.

השבוע הגיע השינוי השני (?) מאז המיתוג המחודש, אולי בזכות בוגרי קורס פרסום הראשון של 'הבצפר' שמסרו לאחרונה את המלצותיהם לעורכי העיתון.

נראה כי הדאבל המוקדש לקומוניקטים הצטמצם. אולי 'בקהילה' מנסים לחקות את משפחה גם בזאת ולהכניס חומרים מערכתיים דווקא במוסף הכלכלי?

המוסף הכלכלי, כשלעצמו, מאגד מעט דפים, המון פרסום ונראה כמו 'ביזנס' מאז התקופה שקו עיתונות התייאשו ממנו סופית.

אבל בקהילה כמו בקהילה מאז רכש לייבל פפר את העיתון, לא מפסיקים לתזז לרגע, אז גם אנו לא נאמר עדיין את המילה האחרונה.

ואם כבר מדברים על בקהילה, שמתם לב שפפר והמשקיעים העומדים מאחוריו מקימים לנו מתחת האף מיני קבוצת תקשורת? 50% שליטה במגזין 'עולם החרדי' כבר יש לו, משרדים חדשים בבני-ברק כבר יש... חוץ מ'יישוב טוב' האם לאחל גם 'מיזוג נעים'?

נחיה ונראה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד