ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024

הזקנה כבר לא תשכב במסדרון: הסתיימה השביתה

יממה לאחר שהחלה: הסתיימה שביתת האחיות • משרד הבריאות הבטיח כי התפוסה במחלקות האשפוז תרד, במהלך השנה הקרובה, למקסימום של 120 אחוזים

מסדרונות בית חולים. צילום: פלאש90
מסדרונות בית חולים. צילום: פלאש90

לאחר משא ומתן לילי הסתיימה שביתת האחיות, שנמשכה יום אחד בלבד. זאת לאחר שמשרד הבריאות הבטיח כי התפוסה במחלקות האשפוז תרד, במהלך השנה הקרובה, למקסימום של 120 אחוזים, אולי אף פחות מזה, תוך מתן תוספת למיטות.

בנוסף סוכם על תוספת תקנים של 190 אחיות במחלקות הפנימיות בהן מאושפזים חולים מונשמים הזקוקים לטיפול אינטנסיבי.

שביתת האחיות פרצה לאחר שהתריעו על מצב בו מחלקות האשפוז מגיעות לעיתים גם ל-180 אחוזי תפוסה, כאשר החולים שוכבים במסדרונות, לא תמיד מקבלים את הטיפול המיטבי לו הם נדרשים וסובלים מהיעדר פרטיות והיעדר תנאים בסיסיים.

במהלך פגישה לילית בלשכת שר הבריאות, ובהשתתפות נציגי ארגון האחיות, נציגי האוצר ונציגי משרד הבריאות הושגו ההסכמות השונות מול האוצר, שעשה מאמץ מיוחד לבוא לקראת האחיות ולמנוע את המשך השביתה והסבל לחולים.

בתוך 21 יום יפורסם חוזר מנכ"ל המסדיר את הצעדים הבאים, וזאת לאחר שישמע את כל הגורמים ביניהם מנהלי בתי החולים.

מדובר בצעדים הכוללים עידוד העברת חולים מתאימים במחלקות גריאטריות, שינוי תימחור התעריפים במחלקות הפנימיות, הגבלת אישפוז חולים לא פנימיים במחלקות פנימיות ועוד.

סגן שר הבריאות ח"כ הרב יעקב ליצמן שיבח על ההגעה לסיכומים אלו ואמר שאכן מדובר במטלה קשה מאוד למשרד הבריאות אך זוהי בשורה חשובה למערכת הבריאות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד