ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

משרד התקשורת מתערב: "הפסיקו את המבצע לחרדים"

תפנית חדה במאבק ענקיות הסלולר 'מירס' ו'סלקום' על כיסו של הצרכן החרדי • משרד התקשורת הורה ל'סלקום' להפסיק את המבצע • סלקום: "פגיעה בתחרות"

משרד התקשורת מתערב: "הפסיקו את המבצע לחרדים"



על רקע המלחמה הניטשת מזה מספר שבועות בין ענקיות הסלולאר 'מירס' ו'סלקום' על כיסיהם ואוזניהם של לקוחות הסלולארי הכשר - הורה היום (ה') משרד התקשורת לחברת 'סלקום' לעצור את המבצע שלה למגזר החרדי או לשנותו. זאת בעקבות מכתב תלונה ששלחה חברת 'מירס'.

מדובר בפעם הראשונה בה משרד התקשורת מתערב בתחרות השיווקית המתנהלות בין החברות הסלולאריות.

גורמים במשרד התקשורת אומרים, כי קיימות בעיות משפטיות עם המסלול המיוחד אותו הציעה 'סלקום', ולכן המשרד ראה צורך להתערב ולהורות על הפסקת המבצע שתכליתו להעביר לקוחות מחברת מירס.

חברת סלקום אינה טומנת את ידה בצלחת. החברה החליטה להשיב מלחמה, ודובריה מסרו היום כי "בצעד של משרד התקשורת אין דבר, מלבד פגיעה בתחרות".

כרוניקה של מאבק

כפי שנחשף לראשונה ב'בחדרי חרדים', מירס פנתה בצעד של ייאוש לבד"ץ 'העדה החרדית', במטרה לבלום את המתחרה 'סלקום', זאת לאחר שלדבריה הציעה 'סלקום' ללקוחות החרדיים תוכנית שנועדה לפגוע בה באופן ישיר.

חברת סלקום הנתבעת דרשה את העברת הדיונים מבית הדין של בד"ץ העדה החרדית בירושלים לבית דין רבני בבני ברק, בטענה שרובם ככולם של מנהלי השיווק בחברה מתגוררים באזור מרכז הארץ.

המאבק המתוקשר בין החברות פרץ לאחר שחברת סלקום יצאה בקמפיין מקיף על תוכנית אטרקטיבית, המציעה ללקוחות שינטשו את חברת מירס הטבה בלתי נתפסת: תשלום של 39.90 שקל לחודש בלבד, כאשר הלקוח ייהנה מ-2,000 דקות שיחה בחודש, ליעדים קוויים וליעדים סלולאריים כשרים.

בנוסף התחייבה סלקום להעניק ללקוחות החזרים על התחייבותם למירס.

'הצילו', ביקשה מירס ממשרד התקשורת

במקביל לפנייה לבד"ץ העדה החרדית, נעשתה פנייה רשמית מחברת 'מירס' למשרד התקשורת, בה היא דורשת את התערבות המשרד בעניין.

במכתב שנשלח על ידי מנכ"ל מירס למנכ"ל משרד התקשורת, נכתב: "הנני פונה אליך ומבקש כי משרד התקשורת יפעיל את סמכויותיו על-מנת למנוע מחברת 'סלקום' להפיץ תוכניות תמחור טורפניות בשוק הסלולרי החרדי.

"זוהי התנהגות אנטי תחרותית בשיטת היצף, המכוונת אל לקוחות מירס בלבד(!) במטרה להחליש את כוחה של מירס לקראת הקמתה הצפויה של הרשת החדשה, מנוגדת לרישיונה של סלקום ומנוגדת לדין.

"אנו חוששים כי פעילות בלתי חוקית ובלתי הוגנת זו של סלקום הינה בבחינת 'קדימון' להתנהגותם הצפויה של שלושת המפעילים הסלולרים האחרים לקראת הרחבתה של התחרות בתחום הסלולר.

"אם לא יפעיל כיום משרד התקשורת את הסמכויות הנתונות לו על-מנת לרסן התנהגות בלתי חוקית ובלתי הוגנת שכזו, הרי שבכך ניתנת יד למניעת התחרות בשוק".

כאמור, הפנייה עשתה את שלה והיום הורה המשרד לחברת 'סלקום' לעצור או לשנות את המבצע.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד