י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

השלב הבא: דו"ח ששינסקי אושר בממשלה

כל סיעות הקואליציה תמכו בהמלצות הדו"ח, מלבד שרי 'ישראל ביתנו' • הסיבה להתנגדות: עוזי לנדאו • שטייניץ: "נסיים את החקיקה עד סוף חודש מרץ"

ששינסקי (במרכז). צילום: פלאש 90
ששינסקי (במרכז). צילום: פלאש 90



הבוקר (א) אישרה הממשלה ברוב קולות את המלצות דו"ח ועדת ששינסקי ברוב של 21 שרים, עם 5 מתנגדים בלבד.

בין התומכים: כל נציגי סיעות הקואליציה, מלבד שרי 'ישראל ביתנו' שהצביעו פה אחד נגד מסקנות הוועדה, והם מהווים את סך הקולות המתנגדים.

הסיבה להתנגדות הנחרצת תלויה בעיקר בחבר המפלגה, שר התשתיות עוזי לנדאו, שהביע בעבר לא פעם את דעתו על כך שרמות המיסוי המוצעות בדו"ח ששינסקי גבוהות מדי ועלולות לפגוע בענף.

בפתח ישיבת הממשלה, שב ראש הממשלה, בנימין נתניהו, על עמדתו המצדדת במסקנות הוועדה, תוך שהוא מבטיח להקים קרן מיוחדת שתכיל את תקבולי הגז שתוקדש לנושאי חינוך ובטחון: "ההשקעה תהיה בחינוך, חינוך, חינוך ובטחון", אמר, בהוסיפו כי "יש לעבוד בשיתוף כוחות ובשיתוף פעולה עם המשקיעים, על מנת להביא במהירות גז לישראל. לכן עכשיו הדבר החשוב הוא להתקדם בתהליך. זה מה שנעשה היום ואני מאמין ברוב קולות של שרי הממשלה", אמר נתניהו.

מי שעשה מאמץ כביר לגייס את מירב הקולות, היה ח"כ כרמל-הכהן שאמה, יו"ר ועדת הכלכלה, שאף 'ניגן' לשרים על מיתרי האהדה לבגין. "כל שר בליכוד שירים את ידו נגד ועדת ששינסקי יהיה חייב בהסבר מה הביא אותו לאמץ את עמדת הטייקונים ולדחות עמדת ועדה מקצועית שמונתה על-ידי הממשלה. בכל מקרה יהיה זה עצוב מאוד ששר, החבר במפלגתו של מנחם בגין זיכרונו לברכה שקרא להיטיב עם העם, יבחר להיטיב עם הטייקונים - על חשבון העם", אמר להם.

התערבותו של נתניהו בפרשה נדרשה לאחר הסערה הציבורית שעוררו מסקנות הוועדה.

כבר לפני מספר ימים פרסמנו את דבריו הפומביים של נתניהו בזכות מסקנות הוועדה, זאת לאחר שבחן והתייעץ עם כל הגורמים הנוגעים בדבר.

"צעד חשוב לתיקון העיוות"

על-פי התוכנית יובאו המלצות הדו"ח לאישורה של הכנסת בקריאה ראשונה בתחילת חודש פברואר, ולאחר מכן, כך נראה, יתבצע האישור הסופי בוועדת הכספים.

שטייניץ כבר הודיע כי הוא מתכוון לסיים את הליך החקיקה עד סוף חודש מרץ.

מיד לאחר שאושרו המסקנות הגיב שר האוצר, יובל שטייניץ, בשמחה רבה. "עשינו צעד חשוב נוסף בדרך לתיקון העיוות במערכת המיסוי בתחום משאבי הטבע של המדינה. אנו מתקרבים לרגע שבו הציבור הישראלי יוכל ליהנות ממשאבי הטבע שלו כפי שנהוג בכל העולם המערבי".

גם שר החינוך, גדעון סער, בירך על הצעת נתניהו להקים קרן לכספי התמלוגים, שיושקעו בחינוך, ואף הבטיח להביא לממשלה הצעה מפורטת בנושא הקרן.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד