ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

נקודה לא טובה • חוזרים בשאלה משתמשים בשולי

חברת 'רשת' תשדר מהשבוע הבא סידרה על חוזרים בשאלה • בפרומו לתוכנית שודר שיר של הזמר שולי רנד, שתובע: "הסירו מיד את השיר. זה פוגע בי פגיעה קשה"

שולי רנד
שולי רנד

תחת הכותרת 'בהול', שיגר הזמר החרדי, שולי רנד, מכתב אל חברת 'קשת' - זכיינית ערוץ 2, בדרישה שתסיר את שירו "אייכה" מפרומו לתכנית 'סימני שאלה' - העוסקת בחזרה בשאלה של חרדים.

באמצעות עורך דינו טוען רנד, כי השימוש בשיר נעשה ללא רשות, "תוך סילוף היצירה והצגתה כקשורה לתכנים הסותרים את אמונתו".

במכתב שנשלח ל'רשת', והגיע לידי 'בחדרי חרדים', כתב בא כוחו של רנד, עו"ד עודד נשר ממשרד יעקב ויינרוט, כי בציבור הרחב השיר "אייכה" מזוהה לחלוטין עם רנד, והשימוש בו לצורך קידום סדרה על חוזרים בשאלה "פוגע פגיעה קשה, הן בזכותו המוסרית של רנד כיוצר, והן בזכותו ובכבודו כאדם".

עוד נכתב כי בקדימון, השיר משמש רקע ל"תמונות הכוללות אלימות של חרדים כלפי 'חוזרים בשאלה', גזיזת פיאות, נשים בלבוש בלתי צנוע, וכתוביות הכופרות בעניינים שהם בלב האמונה היהודית".

לטענת עורך הדין, הזכיינית לא ביקשה רשות להשתמש בשיר מאחר שידעה שלא תקבל. הוא דורש מ"רשת" להפסיק את שידור הפרומו לאלתר, ואף לא לשלב את השיר בסדרה הצפויה לעלות בשבוע הבא. "רשת" גם נדרשת לפרסם הודעות שיבהירו כי רנד אינו קשור באופן כלשהו לסדרה.

במקביל מודיע רנד, כי התביעה להסרת השיר לא תגרע מזכותו לתבוע את החברה תביעה כספית על 'גניבת' השיר.

במקביל, רנד פנה גם לרשות השנייה בבקשה שתפעיל את סמכויותיה כדי לגרום לזכיינית לחדול לאלתר מהשימוש בשיר, שלטענתו חורג מכללי האתיקה בפרסומת בטלוויזיה.

מ'רשת' מסרו כי הם קיבלו את המכתב, והוא נבדק על ידם.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד