ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

רעש בכביש לא בריא ללב

לפי מחקר חדש הקרבה לכביש סואן לא רק מזיקה לריאות ולנשימה אלא גם ללב • לפי החוןקרים חשיפה לרעש מכלי התחבורה בכביש, מגבירה את הסיכון לדום לב, במיוחד במבוגרים

רעש בכביש לא בריא ללב

מחקר חדש שמתפרסם בכתב העת האירופי לקרדיולוגיה European Heart Journal, טוען כי החשיפה לרעשים שמקורם מקירבה לכבישים מגבירה את הסיכון לבעיות לב.

לפי המחקר שנערך בדנמרק והקיף 51,485 תושבי ערים, נמצא קשר בין רמות הרעש הגבוהות שמקורו באמצעי התחבורה בכבישים, לבין הסיכון לשבץ ולדום לב.

לפי המחקר, כל עלייה בת 10 דציבלים ברמת הרעש התחבורתי הגדילה בממוצע את שיעור הסיכון לאירוע לב קשה ב-14%.

עבור בני 65 ויותר, שיעור הסיכון לכל 10 דציבלים נוספים של רעש הגיע ל-27%. כשמדובר בבני 65 ומטה, הסיכון לא מובהק כל כך מבחינה סטטיסטית.

לשם החישובים הסטטיסטיים נוטרלו השלכות בריאותיות כמו זיהום אוויר, וגורמי סיכון הקשורים באורח החיים כמו עישון, דיאטה ורעשים אחרים.

מדוע זה כך? מתברר שגם כאשר האדם ישן, החשיפה לרעש גורמת לעלייה בלחץ הדם. לחץ הדם הוא שכפי הנראה מגביר את הסיכון למחלות לב.

ראש צוות המחקר, ד"ר מטה סורנסון מהמכון הדני לאפידמיולוגיה של הסרטן בקופנהגן, הוסיפה שלא מדובר במחקר יחיד וכי מחקרים קודמים שבחנו את נושא הרעש מצאו בינו קשר לסיכונים לעלייה בלחץ הדם או להתקף לב.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד