י"ח אייר התשפ"ד
26.05.2024

ה'איחוד' התמחנו ב'מחניים' • גלריית תמונות

עשרות מתנדבי 'איחוד הצלה' באזור המרכז, יצאו לשבת גיבוש בבית הארחה 'מחניים' • צלמנו, עוזי ברק, יצא בכובעו ההתנדבותי לשבת, ומגיש גלריית תמונות

ה'איחוד' התמחנו ב'מחניים' • גלריית תמונות

בשבת האחרונה, שבת פרשת משפטים, יצאו עשרות מתנדבי 'איחוד הצלה - סניף מרכז', לשבת גיבוש והתאחדות, שנערכה בקיבוץ מחניים שבגליל העליון.

המתנדבים שהגיעו בערב שבת, הופתעו לגלות בחדרי האירוח עשרות מתנות שהוכנו עבורם, ועבור נשותיהם וילדיהם.

בסעודות השבת נשאו דברים יו"ר הארגון זאב קשש, סמנכ"ל הארגון אלי פולק, מייסד 'הצלה' בארץ הרב מרדכי ברזילי, ואפי פלדמן - ראש צוות האזור.

הנואמים חיזקו ושיבחו את עבודתם המסורה של המתנדבים, את עבודת הצוות והעלו על נס את שיתוף הפעולה בין כלל המתנדבים, במהלך האירועים בהם הם נקראים להציל חיים. "שיתוף הפעולה הזה הציל את חייהם של רבים-רבים", ציינו הדוברים, שאף דיברו בשבחן של נשות המתנדבים, העומדות לימין בעליהן ומאפשרות להם להתנדב בכל עת שהדבר נדרש.

יו"ר הארגון זאב קשש נשא דברים ואמר: "אנו בהנהלת הארגון רואים לנכון את הצורך להעניק לכם את כל האמצעים על מנת שתוכלו להמשיך ולפעול הלאה בכוחות רעננים ונמרצים".

אלי פולק, סמנכ"ל איחוד הצלה, הדגיש בדבריו כי "העבודה המגובשת של החברים מבני ברק היא מודל לחיקוי ומופת עבור מתנדבי ההצלה בכל רחבי הארץ. האכפתיות ההדדית, הזמינות והמסירות שלכם - היא לשם דבר ולתפארת".

שעות ארוכות נמשכה הסעודה, כאשר הדי זמירות השבת שנשמעו למרחקים - נישאו אל עבר המרחבים הסובבים את הקיבוץ החילוני והיו לשיחת השבת בקיבוץ. רק בשעה מאוחרת מאוד בירכו המתנדבים ברכת המזון, שלאחריה הסבו יחדיו ל'שבת אחים' חסידי חמים.

במוצאי השבת נערכה הגרלה בין המתנדבים, בה הוגרלו מדפסות למחשב, מפזר חום, אוזניות בלוטוס, חולצות, נעליים ועוד.

בתחושה עמוקה של סיפוק, ננעלה שבת הגיבוש, כאשר המתנדבים שבים לבני ברק כשהם עמוסים כוחות רעננים ומחודשים.

קיבוץ מחניים בו שהתה קבוצת המתנדבים, הינו קיבוץ חילוני השייך למועצה המקומית גליל עליון. כיום מונה הקיבוץ כ-346 תושבים.

מה שמפתיע הוא, שבקיבוץ קיים בית כנסת הקרוי 'היכל מנחם', על שמו של האדמו"ר ה'פני מנחם' מגור זי"ע. בית הכנסת הוקם לפני מספר שנים על ידי חסידי גור שאינם תושבי הקיבוץ. האירוע הראשון שנחגג בבית הכנסת הוא חגיגת בר מצווה לזוג תאומים, בניו של בעל הצימרים שבו שהו מתנדבי 'איחוד הצלה' במהלך השבת.








































































תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד