ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

התאומים נולדו לדרך מפותלת • יומן מסע

13 שנה המתין הרב מגרוזיה לזרע של קיימא, אך השמחה הייתה מהולה בעצב: התאומים נולדו בשבוע ה-25 - ולא נתנו להם סיכוי • יומן מסע מבית החולים בגרוזיה לתל השומר

להתפלל. התאומים במטוס האמבולנס. צילום: בחדרי חרדים
להתפלל. התאומים במטוס האמבולנס. צילום: בחדרי חרדים



בבית-החולים gudushauri Medical Center בעיר טיביליסי בגרוזיה נולדו זוג תאומים, בן ובת, לרב אבימלך רוזנבלט - סגן הרב הראשי של גרוזיה ורעייתו יוליה. ההורים שציפו 13 שנה לזרע של קיימא, לא ידעו את נפשם מאושר, אך השמחה הייתה מהולה בעצב נוראי.

התאומים נולדו בשבוע ה-25 של ההריון, מה שלא הותיר להם סיכויי הישרדות רבים. האחוזים היו גם הם נגד בני הזוג המאושרים: 40% מהילדים שנולדים בשבוע כה מוקדם, אינם מחזיקים מעמד.

גם המזל לא שיחק לטובתם. בית החולים בגרוזיה קיבל רק לאחרונה מכשירים לסיוע לפגים, והצוות הרפואי טרם קיבל הדרכה איך מתפעלים אותו.

ההורים פנו לארגון 'עזרא למרפא' בישראל וביקשו את עזרתם להעברת הפגים לישראל. הארגון פנה ל"לוקסנברג הטסות רפואיות" בניהולו של מיכאל לוקסנברג בכדי שאלה יטפלו בהטסה המסובכת של הפגים.

בשלב ראשון, נשלחה רופאת פגים מבית החולים תל השומר לגרוזיה ע"י לוקסנברג, על מנת להעריך את מצבם של הפגים. הרופאה דוברת גרוזינית, הופתעה למצוא את הצוות הרפואי אותו הדריכה לפני מספר שבועות כיצד לתפעל את המכשירים החדשים.

לדבריה, הסיכויים להציל את הפעוטות שם בבית החולים אפסיים, בגלל המכשור המיושן בבית החולים. למרות הסיכון בהטסתם לישראל, החליטו ההורים לאחר התייעצות רפואית להעביר את התאומים לישראל.

המידע הרפואי הועבר ללוקסנברג, שם החלו להיערך להטסה המסובכת והמורכבת.

הכנות קשות מנשוא. במטוס-האמבולנסצילום: הכנות קשות מנשוא. במטוס-האמבולנס
הכנות קשות מנשוא. במטוס-האמבולנס


הציבור מתבקש להתפלל

אתמול (ב') בבוקר, הוחלט להטיס את הילדים לישראל. ההכנות היו קשות מנשוא.

מוישי גרוסברגר, מנהל המבצעים של לוקסנברג הטסות רפואיות, מספר ל'בחדרי חרדים' על ההכנות: "הדרך היחידה בה ניתן להעביר את הפגים היא במטוס פרטי ובליווי צוות רפואי מלא.

"לשם כך גייסנו את ד"ר ירון נווה, סגן מחלקת פגים בביקור חולים המתמחה בהטסות רפואיות מסוג זה, ד"ר דפנה גבעתי רופאת מוטסת, ואחות פגיה בתל השומר. המטוס הפרטי שיצא מישראל הוכן מבעוד מועד, עליו הורכבו שני אינקובטורים מ'עזרה למרפא' ומ'תל השומר', 2 מנשמים, 6 מזרקים אוטומטיים, 2 תיקי רופא פגים, 2 מכשירי אמבו להנשמה, 2 מכשירי סקשן חשמלי, 2 מוניטורים, וציוד רפואי נוסף.

"בתי החולים בארץ לא ששו לקבל את הפגים, היות וההוצאה גדולה, ותשלום מביטוח לאומי אינו מובטח. בני המשפחה פנו ליו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, שסייע לקבלת תקציב מביטוח לאומי. בית החולים תל השומר הסכים לקבל את הפגים לטיפול אצלם במחלקה, בראשותו של פרופ' יעקב קווינט, מנהל מחלקת פגים בבית החולים תל השומר".

אמש (ב) מטוס אמבולנס נחת בגרוזיה. 2 אמבולנסים מקומיים אספו אותם משדה התעופה. לאחר כשעה וחצי יצאו מבית החולים והמריאו לישראל.

הבוקר בשעה 4 נחת המטוס בישראל, ומשם הועברו הפעוטות לבית החולים תל השומר ע"י אמבולנסים של עזרה למרפא.

מבית החולים תל השומר נמסר, כי התאומים הפגים הגיעו הבוקר לבית החולים, וכי הם מאושפזים במחלקת פגים בבית החולים תל השומר, ומצבם עדיין קשה.

הציבור מתבקש להתפלל לרפואתם של ברוך אלכסנדר בן יוליה וחוה בת יוליה.







תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד