כ"ז אייר התשפ"ד
04.06.2024

המחאה הצליחה: בודקים הוזלת מחיר הדלק

המחאה הגוברת שתססה בציבור בימים האחרונים בעקבות העלאת מחירי הדלק נושאת פרי: ראש הממשלה בנימין נתניהו מתכנן לבטל את העלאת הבלו על הדלק

תחנת דלק. צילום: פלאש 90
תחנת דלק. צילום: פלאש 90



המחאה הגוברת שתססה בציבור בימים האחרונים בעקבות העלאת מחירי הדלק נושאת פרי: ראש הממשלה בנימין נתניהו מתכנן לבטל את העלאת הבלו על הדלק.

ראש הממשלה הודיע כי יכנס היום את שר האוצר יובל שטייניץ ואת הנגיד סטנלי פישר לדיון על העלאת הבלו ויודיע כבר היום על ביטול ההעלאה.

ראש הממשלה נאם אתמול בכנסת בעקבות דרישות לדון בנושא עליית מחירי הדלק ואמר כי "מחירי הדלק בישראל עולים ויורדים בהתאם למחיר הנפט בעולם. המחיר עולה בעיקר כי המחיר בעולם זינק מ50 ל100 דולר לחבית. אבל אין ספק שכל תוספת שהממשלה מוסיפה, גם 20 אגורות, מקשה על הציבור, וכל הורדה מקלה".

"לכן לפני שבועיים ביקשתי מראש המועצה הלאומית לכלכה פרופ‘ יוג‘ין קנדל וממנכ“ל משרדי אייל גבאי להציע חלופות כדי להקל על המצב ועל הקושי של הציבור", אמר ראש הממשלה, "במסגרת מדיניות כלכלית אחראית הם אכן הכינו חלופות כאלה. אשמע את דעתם של פישר ושטייניץ ואקבל החלטה, עליה אודיע לכם ולציבור. זה לא ייקח הרבה זמן".

המהלך המשמעותי ביותר שעשוי להוזיל את מחיר הבנזין בתחנות הוא "גלגול אחורה" של מס הבלו, היינו, הורדת התוספת האחרונה בסך 20 אג' שהוטלה על מחירי הדלק. באוצר מתנגדים למהלך כי לדבריהם, הדבר יגרום לחור תקציבי גדול של מיליארדי שקלים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד