ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

מנהלת ב'בית יעקב': "שהילדה תלך לאיפה שהיא באה"

מנהלת 'בית יעקב' הוציאה 'חוזה' על משפחה, והשאירה שלוש ילדות בבית רק בשל נקמנות אישית • האם ניסתה להתגונן, והמנהלת ענתה: "לא יעזור. הילדות יישבו בבית"

שלוש ילדות נותרו מחוץ לכיתה. תמונת אילוסטרציה
שלוש ילדות נותרו מחוץ לכיתה. תמונת אילוסטרציה

הסיפור הבא, שנחשף על-ידי טלילה נשר, כתבת גל"צ, מגולל את סיפורה של אם במשפחה חרדית, אשר במהלך שנה וחצי נאבקת על מקומם של שלוש בנותיה - בנות 8, 11 ו-13 - בבתי הספר של 'בית יעקב'. הרשויות מכירות ויודעות את פרטי הסיפור, אך שם בוחרים להתעלם מהאם כבר תקופה ארוכה.

הסיפור החל כאשר בנותיה נזרקו מבית הספר, בשל מנהלת שהחליטה להתנכל למשפחה, ולמרר את חייה. המנהלת משמשת גם כמפקחת אזורית של 'בית יעקב', מה שהוסיף לה כח להתעמר במשפחה.

האם, שפנתה למנהלת בכדי להבין מדוע היא אינה מקבלת את הילדה לבית הספר, קיבלה את התשובה הבאה: "ככה. נתתי לך מכתב שהיא לא עולה כיתה. זה לא מעניין אותי. שתלך מאיפה שהיא באה".

האם ביקשה שתינתן לה לפחות ארכה של כמה ימים, בכדי להתארגן עם מקום לימודים אחר, אך שוב נתקלה בתוגבה ארסית. "המנהלת אמרה לי שאם אני אמשיך בצורת ההתנהלות הזאת, אז אני יוכל לחפש לילדות שלי שלומדות בבית הספר מקום לימודים אחר", מספרת האם ומוסיפה, כי היא השיבה למנהלת: "האם את משתמשת בילדות שלי שיושבות כעת בכיתה כנשק?"

המנהלת השיבה בצורה חד-משמעית וחסרת רחמים: "בגלל המילים הללו את יכולה שנה הבאה לחפש לכל הילדות שלך מסגרת אחרת ולא יעזור כלום".

במשך חצי השנה האחרונה יושבות שלושת הילדות בביתן, וזאת מכיוון שהמנהלת אינה רוצה את האם בבית הספר או בשאר המוסדות של הרשת.

בשיחה שערכה האם עם הרב אלעזר כהן, המפקח הארצי על ביקור סדיר ומניעת נשירה במשרד החינוך, היא ניסתה לקבל עזרה, אבל גם בשיחה הזאת גולל הרב כהן את האשמה אל פתחה של עיריית ירושלים.

"הם נתנו לנו נידוי מבית יעקב...אני בוכה יום ולילה", מגוללת האם בפני הרב כהן. אך הרב כהן נשאר בשלו ושואל את האם: "מה עם עיריית ירושלים?".

האם השיבה לכהן כי היא פנתה לעירייה, שם השיבו לה במחלקה של היועץ המשפטי: "את צריכה נידוי על מה שעשית".

גם שוש איפרגן, סגנית מנהלת האגף לחינוך מוכר שאינו רשמי במשרד החינוך, השיבה בזלזול לאם ואמרה: "שהם ידאגו להצעות שלך, אני לא יכולה לעזור מעבר לזה" .

עו"ד יואב ללום, המלווה את המשפחה: "היא ניסתה להבין מהלכים חינוכיים של המנהלת, ולכן היא החליטה לסמן אותה ולהשליך את הילדות שלה הביתה. היא מאד מתוחכמת המנהלת הזאת, כי היא איימה על ההורים".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "מדובר בשלוש בנות למשפחה שהתקבלה ללימודים בבית הספר והוצאה מבית הספר בהחלטת האם, על אף שרק בת אחת נדרשה להחליף את בית הספר, בשל חוסר התאמה חינוכית. לאם הוצעו מספר בתי ספר חלופיים, אך היא החליטה להשאיר את הילדות בבית. הנושא נדון במחלקה המשפטית ויובא להכרעה בימים הקרובים".

משרד החינוך: "הרשות המקומית האחראית על פי חוק על שיבוץ תלמידים במוסדות החינוך. אכן הציעו מספר חלופות לשיבוץ בנותיה, אך האם עומדת בסירובה לקבלן".


תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 47 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד